• Twizz

Vad är skillnaden på alla olika NaN?

Min son är 4 veckor gammal och har ätit baby semp 1 sedan dag 1. Efter magknip och krångel bytte vi idag till Nan.. vi köpte den vanliga med bifidus.. men sen läser jag om pro och ha m.m.. vad är skillnaden på alla dessa och vilken ska vi använda? Baby semp har funkat fint fram tills för en vecka sedan.. han har spytt mer och inte fått den där mättnadskänslan han haft innan. Tjorvig och ja.. inte helt nöjd.

Vilken använder ni och vad är skillnaden på alla olika nan?

• Svar på tråden Vad är skillnaden på alla olika NaN?
  • Esco

Den vanliga? Nan 1 - från födsel innehåller ingen Bifidus.

Vår son har också problem med magen och vi kör med NAN 1 och så kompletterar vi med baby semp Bifidus från apoteket.

• Esco

Men i alla fall:

NAN H.A.1 är för friska barn med risk att utveckla allergi mot mjölkprotein (t.ex. när någon familjemedlem är allergisk).

NAN Pro 1 innehåller Bifidus.

• Twizz

Tittade lite närmare på paketet nu och vi har nan pro 1.. som innehåller bifidus ;) bör man komplettera den med något eller bara köra på den?

• Esco

Jag vet inte hur mycket Bifidus den innehåller men vi kan exempelvis inte ge Bifidus i alla mål för då blir avföringen som vatten. Vi ger bifidus cirka 3 mål om dagen och så får han vanlig Nan de andra målen :)

Blir han förstoppad er son?

• RosaBabyfilt

Om er son har hård mage kan ni ge Nan Pro 1 som innehåller bifidus hela tiden. Jag har bara använt denna och inget annat. Originalet kan du använda om du tycker att ditt barns bakteriekultur är bra och inte behöver extra bifidus.

Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
Svar på tråden Vad är skillnaden på alla olika NaN?