• Anonym

Hur ska skinnjackan sitta?

Jag har väldigt lång tid letat efter en snygg skinnjacka. Har nu hittat en fejk skinnjacka med mudd i armar och armsluten. Det är normallängd på den, slutar ovaför rumpan. Den sitter perfekt i armarna och så men jag kan inte stänga den, har mage och det fattas en liten bit för att det ska gå. Har tänkt att ha den öppen, gillar inte att ha den stängd. Så nu till frågan hur tycker ni man ska bära en sådan jacka. Tycker ni jag ska satsa på att köpa den endå? hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Hur ska skinnjackan sitta?
  • Philippa

Jag hade aldrig köpt en jacka som jag inte kan stänga..... finns det inte större storlekar?

• Anonym
    Philippa skrev 2012-07-11 15:50:55 följande:
    Jag hade aldrig köpt en jacka som jag inte kan stänga..... finns det inte större storlekar?

Då blir problemet att den kommer sitta illa resten, sen är det nog största när jag tänker efter.
  • chokladochmaränger

Hade du inte tänkt stänga den så är den väl bra då? Jag tycker det är jättefult med knäppta skinnjackor så jag köper också storlek efter hur de sitter på öppna Glad

• Meus Veritas

Håller med ovanstående. Varför köpa en jacka som inte går att stänga? Nää då skulle jag leta vidare efter en som passar

• Anonym
    chokladochmaränger skrev 2012-07-11 15:55:07 följande:
    Hade du inte tänkt stänga den så är den väl bra då? Jag tycker det är jättefult med knäppta skinnjackor så jag köper också storlek efter hur de sitter på öppna Glad

Okej, jo det tycker jag med men tänkte mer på att man kanske ser att den är för liten över magen att det är för stor glipa. Men det är så snygg i övrigt så har grym beslutångest.
  • Anonym (ja)

Jadå, det går jättebra! Jag har många jackor som sitter perfa men lite tajt när man stänger. Men det är inga proglem alls för jag hatar stänga jackor. Tycker det är mycket snyggare uppknäppt. Jag har en exakt sån kort skinnjacka som det du beskriver, hade den på mig dagligen för några år sen :)

Meus Veritas: varför köpa en jacka som går stänga när man aldrig stänger den? varför köpa en jacka som går stänga när resten sitter fult?

• Anonym
    Anonym (ja) skrev 2012-07-11 15:59:30 följande:
    Jadå, det går jättebra! Jag har många jackor som sitter perfa men lite tajt när man stänger. Men det är inga proglem alls för jag hatar stänga jackor. Tycker det är mycket snyggare uppknäppt. Jag har en exakt sån kort skinnjacka som det du beskriver, hade den på mig dagligen för några år sen :)

Meus Veritas: varför köpa en jacka som går stänga när man aldrig stänger den? varför köpa en jacka som går stänga när resten sitter fult?
    Jo det gör jag med och just sådana jackar är ju snyggare öppna. Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köpa den eller inte.
  • chokladochmaränger
    Anonym skrev 2012-07-11 16:06:18 följande:
    Jo det gör jag med och just sådana jackar är ju snyggare öppna. Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köpa den eller inte.
    Vad kostar den? :)
  • Anonym
    chokladochmaränger skrev 2012-07-11 16:08:47 följande:
    Vad kostar den? :)

599 kostar den
  • EmmaJonsson

Jag personligen gillar skinnjackor som inte går riktigt ända ner till svanken, har dom gärna liite kortare i ryggen, men har modeller i både kort, halvlång och ner till svanken. sen stänger jag ALDRIG mina då jag tycker det ser förjävligt ut! Smal eller stor, alla ser ut som uppstoppade korvar i mina ögon när dom stänger skinnjackan.

Känn efter, trivs du i den? Why not!! 

• Anonym
    EmmaJonsson skrev 2012-07-11 17:51:17 följande:
    Jag personligen gillar skinnjackor som inte går riktigt ända ner till svanken, har dom gärna liite kortare i ryggen, men har modeller i både kort, halvlång och ner till svanken. sen stänger jag ALDRIG mina då jag tycker det ser förjävligt ut! Smal eller stor, alla ser ut som uppstoppade korvar i mina ögon när dom stänger skinnjackan.

Känn efter, trivs du i den? Why not!! 

Jag ska ta och köpa den och pröva den i lugn och ro hemma iaf. Kommer nog ångra mig när den sålt slut annars.
  • chokladochmaränger
    Anonym skrev 2012-07-11 18:03:13 följande:
    Jag ska ta och köpa den och pröva den i lugn och ro hemma iaf. Kommer nog ångra mig när den sålt slut annars.
    Tycker jag låter bra! Hatar när saker tar slut som man egentligen vill ha, fast man inte kommit på det förns det är för sent Skrattande Har du någon bild på den?
  • 1022

Köp den, har också en som inte går att stänga, är det kallt så har jag stora schalar eller halsdukar, snyggt och mysigt:)

• Anonym
    chokladochmaränger skrev 2012-07-11 18:33:44 följande:
    Tycker jag låter bra! Hatar när saker tar slut som man egentligen vill ha, fast man inte kommit på det förns det är för sent Skrattande Har du någon bild på den?

Den finns på lindex hemsida på generous, är inte alls tantig och fult som jag tycker det brukar vara på dessa avdelningar. Men blev lite chokad att jag inte kunde knäppa den då jag inte brukar behöva ha så stor storlek.
  • Anonym (Anonymouse)

TS, jag är glad att du la den här frågan i känsliga rummet så att vi kan diskutera frågan fritt och öppet, utan att riskera att röja vår identitet.
    Jag tycker inte heller om att stänga korta skinnjackor. Men säg det inte till nån. Tack.

• Anonym
    Anonym (Anonymouse) skrev 2012-07-11 19:09:59 följande:
    TS, jag är glad att du la den här frågan i känsliga rummet så att vi kan diskutera frågan fritt och öppet, utan att riskera att röja vår identitet.
    Jag tycker inte heller om att stänga korta skinnjackor. Men säg det inte till nån. Tack.

Jag la den här för att jag tycker att det är pinsamt att inte ens den största jackan räckte till! Men ursäkta då!
  • Kimona

Har samma problem med min, eller ja mina bröst fick för sig att växa en kupstorlek så jag kan inte stänga den p.g.a det, men den är snygg att ha öppen till en snygg topp och jeans

• Cheera

Jag har för stora tuttar för mina skinnjackor, men brukar absolut inte ha dem stängda. Nu har jag xs och s på mina, jackan som det är stl. S på kan jag stänga men istället så är den förstor i ärmarna, den har jag när det är kallare och jag har då en tjocktröja under (men den är tajt över tuttarna). Personligen tycker jag att det ser för taskigt ut med stängda skinnjackor.

Känns jackan bra i övrigt, att du kan röra dig fritt i den så kör på den! Ett tips är även att testa flera olika jackor i samma märke och storlek då de faktiskt kan skilja i storlekarna.

• Anonym
    Cheera skrev 2012-07-11 20:12:49 följande:
    Jag har för stora tuttar för mina skinnjackor, men brukar absolut inte ha dem stängda. Nu har jag xs och s på mina, jackan som det är stl. S på kan jag stänga men istället så är den förstor i ärmarna, den har jag när det är kallare och jag har då en tjocktröja under (men den är tajt över tuttarna). Personligen tycker jag att det ser för taskigt ut med stängda skinnjackor.

Känns jackan bra i övrigt, att du kan röra dig fritt i den så kör på den! Ett tips är även att testa flera olika jackor i samma märke och storlek då de faktiskt kan skilja i storlekarna.

Tack för tipset det ska jag absolut göra!
Svar på tråden Hur ska skinnjackan sitta?