• rasnica

Ingen utslag på äl-testet

Har haft mens 28 juni som (första dag) i måndags på dag (11) köpte jag Clear Blue agglossningstest på apoteket som kostade 249 kr ( ganska dyr) Jag frågade de om det fanns billigare alternativ men dem hade bara Clear Blue o jag köpte den. Samma dag som jag köpte äl- testet på apoteket, tog jag test direkt när jag kom hem kl.18:00 det visade ingen utslag. Igår kl 14:00 tog jag testet igen ingen utslag, idag tog jag testet igen kl 14:00 vid samma tid punkt ingenutslag heller. Jag kissade inte dem två senaste dagarna i 4 timmar o jag drack inte vätska. Men när kommer denna LH-ökningen? Har 4 stickor kvar att testa mig med fram till söndag hoppas att stickan visar fram utslag fram tills dess. Annars måste jag gå o köpa en ny Clear Blue förpackning o testa mig från o med nästa vecka. Det blir ju dyrt i längden. 

Min mens kommer olika varje månad. Allt mellan 28 och 35 dagar. Sällan före dag 30, men det händer. Har också koll på dem trådiga äl-flytningarna men jag har dem inte.  

• Svar på tråden Ingen utslag på äl-testet
  • Kiiwii

ÄL kommer vanligtvis omkring 14 dagar före mensen oavsett hur lång cykel du har. Min ÄL kommer alltid 12 dagar före mensen. Så omkring dag 15-20 borde du få din ÄL. Men strunta annars i testerna och ha sex varannan dag, det är vad läkarna rekommenderar :)

• Kiiwii

Utslag på teste får du först ca ett dygn innan själva ÄL kommer att ske förresten...På nätet finns betydligt billigare ÄL-test att beställa också.

• rasnica

Ok tack...jag har mens varje månad..men jag vill veta om jag ägglossar..om man inte har ägglossning då har man väl inte LH ökningen heller eller? Ok nu e jag lite lugnare i o med att min mens kommer lite olika varje månad då kan LH-ökningen komma omkring dag 15-20? Ska kolla billiga tester på nätet. Tack

• Kiiwii

LH ökningen stiger precis innan ÄL...däremot garanterar inte en LH ökning att ÄL ska ske, ibland släpper inget ägg ändå, men för det mesta :) Däremot kan vissa missa sin LH-stegring då vissa har en väldigt kort sådan, därför testar endel både förmiddag och eftermiddag/kväll typ. Min fertilitetsläkare sa att man ska testa andra gången man går på toaletten för dagen. 

Lycka till. :)

Svar på tråden Ingen utslag på äl-testet