VV med 0 samarbete - går det?
Står inför en ny TR-förhandling i höst som gäller mitt barn på tre år.
Vet inte alls hur pappan kommer att ställa sig till det, men OM han skulle ha inställningen varannan vecka:
Fungerar det med varannan vecka när man inte ens talar med varandra?
Vi har aldrig bott ihop eller så eftersom det tog slut när jag var gravid och han har nu barnet varannan helg.
Det är bråk om allt som går att bråka om, därav får jag nu stämma själv på exakta tider och en skärpt dom eftersom jag inte orkar med mera bråk med pappan som utnyttjar vår "fria" dom till att försöka sätta omöjliga tider för att bara krångla och menar att han har rätt till det "eftersom det inte står specificerat i domen".
Det är minst lika viktigt för pappan att försöka krångla till mitt liv som det är att träffa barnet. Trots detta har han hintat om att han vill ha varannan veckasboende.
Jag har VV med mina andra barn och vi har ett normalt och fungerande samarbete.
Jag känner spontant att jag skulle vilja börja med to-må och sedan öka på detta, gärna i samband med samarbetssamtal hos FR.
Det verkar som om vårt barn trivs hos sin pappa men jag känner mig osäker på hur det ska bli i förlängningen med VV med en pappa som inte svarar på tilltal, tycker att man kan sköta en normal kommunikation via mail och envisas med överlämningar i mitt hem i stället för att ha dessa via förskolan som jag skulle önska pga. de otrevliga och tysta överlämningar som jag inte anser är bra för vårt barn.
Pappan har hittills vägrat alla former av samarbetssamtal utan gör i stället vad han kan för att fortsätta bråka om saker som inte finns och sabba där han kan.
Inför TR är jag rådvill inför hur jag ska ställa mig till ett ev. VV-förslag från hans sida eftersom jag känner att det nog behövs ett någorlunda konfliktfritt samarbete för att det ska kännas bäst för barnet?
Eller har jag fel i det?
Kan förstå att det blir VV-boende nästan per automatik om man lever ihop även om man är gräsligt osams vid en separation - men om man aldrig ens har haft det utgångsläget då?
Jag vill bara ha en dom på umgänge som fungerar för barnet med hänsyn till att det inte finns - och inte verkar finnas - något samarbete över huvud taget.
Känner mig bara rådvill och önskar lugn och ro i stugan.