Finns INGEN grind som passar!?
Jag har ett problem med att hitta en grind som passar i min trappa. Den är svängd och har inget staket på höger sida förrän trappsteg 3 och det är i svängen så det är jättebrett.
Vad har ni för grind?
Jag har ett problem med att hitta en grind som passar i min trappa. Den är svängd och har inget staket på höger sida förrän trappsteg 3 och det är i svängen så det är jättebrett.
Vad har ni för grind?
Då får man bygga till. Köp en regel och förankra i golvet så att ni kan fästa grinden där (alternativt förankra grindens egen ram i golvet). Men vad är det för vits att ha en grind, om det är helt öppet på sidan..?
Jag kan försöka ta en bild på hur det ser ut, om man sätter den innerst på första trappsteget kommer man inte förbi på sidan.
Det finns trägrindar som går att kapa. Dom finns i 3 olika storlekar, 100cm 115cm och 150cm.
Vi har köpt sådana..
Har du kollat på grindar från Baby Dan? De har en hel del flexgrindar, så man kan ringa in saker eller göra böjda grindar mm. Vi har en Baby Dan-grind runt öppna spisen, de finns i massor med varianter.
Vi har en Acta graco-grind som kan bli 140 cm, den har varit bra när det är långt emellan.
Skulle du kunna göra något såhär? fixarfarsan.se/2011/10/montera-barngrind-patrull-i-trappa.html