-
-
Svar på tråden 10 mån bebis som inte vill dricka
-
Men vaddå, får han inte ersättning eller bröstmjölk då?! Något måste han ju ha levt på under dessa 10 månader...
-
Självklart får han bröstmjölk men jag försöker alltså sluta med det nu och trappa ner. Då har detta problem alltså uppkommit.
-
Men jag har återgått till att ge bröstmjölk hela tiden. Dock inte hållbar lösning att helamma en 10 månaders, nångång måste de ju börja dricka vanligt
-
Då är problemet alltså att han inte vill dricka annat än bröstmjölk? Han kanske faktiskt behöver amningen fortfarande? Genom amningen får han ju vätska så då blir han ju givetvis inte uttorkad (om du inte vägrar amma honom såklart men det är ju dumt).
Har ni provat med helt vanlig pipmugg? Låt barnet leka med muggen och sätt ingen press på att han nödvändigtvis måste dricka något ur den. Testa att pumpa ur lite bröstmjölk och låt honom få lite i mugg. Släpp sedan fokus på vad han gör, låt honom intressera sig för den ifred eller kasta iväg den om han nu hellre vill det. Låt det bara vara. Ju mindre fokus du har på att han måste dricka, desto större kommer hans intresse bli. -
Vaddå helamma, äter han ingen mat heller?Lisboettan skrev 2012-07-09 17:52:34 följande:Men jag har återgått till att ge bröstmjölk hela tiden. Dock inte hållbar lösning att helamma en 10 månaders, nångång måste de ju börja dricka vanligt
-
Min 9 månaders dricker gärna vatten till maten ur ett litet glas (jag håller åt honom) Dricker dock inga mängder ännu och han får flaska några ggr om dagen och.
Men testa glas! -
skogsvitter skrev 2012-07-09 17:55:52 följande:Vaddå helamma, äter han ingen mat heller?
Jo det är klart. Jag försöker helt enkelt sluta amma men han vill inte dricka vatten eller något annat. Har fått ett tips om att ge ljummen dricka och ska försöka det imorgon. Tack för dina tips! -
Princessan skrev 2012-07-09 19:38:55 följande:Min 9 månaders dricker gärna vatten till maten ur ett litet glas (jag håller åt honom) Dricker dock inga mängder ännu och han får flaska några ggr om dagen och.
Men testa glas!
Bra tips, ska prova det imorgon! Tack! -
Har du provat ett helt vanligt glas?
Hedda drack ur såna från början.
-
Vänta, har ungen slutat kissa?
-
Är ju ett tag sen i tråden men har samma problem och testade att värma vattnet till 38 grader och det funkade 😊!