• mor 3barn

Vad har erat varhus för blöjor?

Hej dum fråga men nyfiken.
    Vad har era varuhus för blöjor som de bjuder på i fall man fått slut eller glömmer?

Kom på denna dumma fråga idag då vi var på Ikea västerås och vi hade fått slut så vi fick en av dem.

Så Ikea Västerås Har Pampers
    Coop forum Västerås Änglamark
    Ica Maxi: Ica / Euroshopper.

Vi har bekanta som jobbar i båda varuhusen som talade om för oss vilken sorts blöja de bjöd på.       

• Svar på tråden Vad har erat varhus för blöjor?
  • cosinus

Oj, har aldrig ens vetat om att man kan få blöjor på varuhus. Har jag glömt har jag helt enkelt köpt ett paket, de går ju åt förr eller senare ändå. Däremot har jag fått på BVC en gång då det gick åt 3 blöjor på ett besök vilket jag inte hade dimensionerat för, då fick jag pampers.

• Teodorra

Skulle aldrig få för mig att fråga efter extra blöjor i en affär där det säljs blöjor, då kan man ju lika bra köpa ett paket.... Har aldrig glömt blöjor eller kört slut när vi varit iväg....än.

• Frontline

Har aldrig varken sett eller hört talas om att varuhusen bjuder på blöjor...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mor 3barn
    Teodorra skrev 2012-07-09 00:05:23 följande:
    Skulle aldrig få för mig att fråga efter extra blöjor i en affär där det säljs blöjor, då kan man ju lika bra köpa ett paket.... Har aldrig glömt blöjor eller kört slut när vi varit iväg....än.

Men hur gör du ex på Ikea ifall dina blöjor tagit slut som det gjorde för oss?
  • La Lola
    mor 3barn skrev 2012-07-09 09:37:38 följande:
    Finns det ingen mataffär i närheten av erat Ikea?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mor 3barn
    La Lola skrev 2012-07-09 09:40:16 följande:
    Finns det ingen mataffär i närheten av erat Ikea?

Inte så kul för våran dotter att då antingen stå i varuhuset ner bajsad eller ligga i sköt rummet med min pojkvän springer till city gross.
  • La Lola
    mor 3barn skrev 2012-07-09 09:42:59 följande:
    Inte så kul för våran dotter att då antingen stå i varuhuset ner bajsad eller ligga i sköt rummet med min pojkvän springer till city gross.
    Nähä.
    Här hade vi dock gjort precis så.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Frontline
    Man har helt enkelt med sig så man vet att det räcker, fattar inte varför affärerna ska hålla dig med blöjor för.
    Dom ända platserna vi har varit på där man kan få blöjor är på BVC, BB och barnakuten men inte fasen har jag sett att dom delar ut blöjor på Ikea...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Teodorra
    Som jag skrev, skulle aldrig be om en blöja i en affär som säljer blöjor (det gör inte IKEA!), så om jag nu skulle missat att ta med hade jag kanske frågat men mest troligt gått till mataffären i närheten och köpt ett paket eller om bilen är närmre där vi alltid har lite blöjor liggande i nödfall. Sällan som en bajsblöja är superduper akut så att inte barnet klarar sig några minuter...
  • cloudberry79

På det IKEA som är närmast mig står det på skötbordstoaletten att blöjor finns i Småland, så jag antar att det är rätt normalt att folk hämtar gratisblöjor under sina IKEA-besök. Själv har jag aldrig haft behovet, har aldrig haft småbarn med mig på något IKEA-besök, men skulle glatt ta emot en gratis blöja.

Sur, grinig och på smällen.
  • mor 3barn

Södra Björnö badet i Västerås har Libero Comfort fit som de delar ut till behövande bad gäster.

Svar på tråden Vad har erat varhus för blöjor?