• johansson79

Re-operation efter sterilisering, någon???

Hej! har ingen aning om mitt inlägg hamnar rätt nu, men hoppas någon kan hjälpa mig eller har tips om vart jag kan vända mig =) jag steriliserade mig under stor press från min dåvarande make 2007, han var helt bestämd på att vi inte skulle ha fler barn, vår relation bestod av total förnering o misshandel från hans sida, jag var rädd o löd honom trots att jag inte ville sterilisera mig! Jag lyckades efter många år ta mig ur äktenskapet med honom.... idag är jag lyckligt gift med en ny snäll man o vi längtar så efter ett litet barn, min make är 28 år o jag är 31 om någon undrar, så bi är fortfarande ganska unga =) Jag har sökt massor på google om re-operation efter en sterilisering hos kvinnor, chanserna är ca 60% att man blir gravid innom året efter operationen, jag vill väldigt gärna göra denna operation och försöka bli gravid på naturlig väg innan ivf behandlig :) jag undrar om någon här har gjort denna operation? vart vänder man sig? vad kostar det osv? all info är jag enormt tacksam för!!! =) Kram Sandra

• Svar på tråden Re-operation efter sterilisering, någon???
  • Smalinka

Jag vet verkligen inget alls men tänkte att rent logiskt borde du kanske (om möjlighet finns) vända dig dit du gjorde ingreppen? Lycka till, hoppas verkligen allt går bra och att ni får en bebis du och din nya :)

• 7 michelingodingar

Vänd dig till din kvinnoklinik och fråga där. jag steriliserade mig för lite mer än två år sedan pga olika anledningar och jag ångrar den djupt och funderar själv på detta men har inte tagit reda på såmycket mer.  

• Mammaullis1978

Hej, hittade ditt inlägg och sitter i samma sits, undrar hur det har gått för dig? Hittade du någon som ville re-sterilisera?

I region Skåne finns det ingen som gör det, fick jag reda på utan dom hänvänder till IVF, men jag vill så gärna prova på normal väg om deg går och har inget emot om jag måste resa en bit! Tänkte även kolla i Köpenhamn,'en hittar inget

• Mollan79

Jag gjorde samma sak!

Levde i ett osunt äktenskap och kände mig tvungen, har sökt hjälp men dom vill inte reversa. Jag hittade bara kliniker i USA som gör sånt. Jag fick rådet att göra en ivf istället vilket jag får bekosta själv såklart eftersom jag valt att operera mig. Lycka till! :)

Svar på tråden Re-operation efter sterilisering, någon???