• junibebiis

Krånglig flaskmatning hjälp!

Min bebis är 7 veckor gammal och flaskmatad sedan 3 veckor. Amningen gick åt skogen. 

Grejen är den att han äter jättelänge. Han behöver rapas på mycket ofta under en matning och det slutar med att en matning kan ta upp till 2 timmar. Jag har testat Mam flaskorna, Avent flaskorna och har nu bytt till Dr Brown.

De verkar funka okej men det tar lika lång tid plus att han nu somnar under matningarna med Dr Brown flaskan.
    Jag vet inte vad jag ska göra mer, det är så frustrerande. Någon med samma erfarenheter eller är det bara min bebis som är konstig?  

• Svar på tråden Krånglig flaskmatning hjälp!
  • jimpan73

Vissa bebisar äter sakta i länge , tror inte det är nå fel på din bebis , har du provat minfom droppar innan maten ? Sempers magdroppar är oxå bra om det är magen som bråkar , lättare att rapa med dom !

• Mary Jo

Testa större napphål. Gissningsvis så blir det ju så mysigt så han somnar mätt i din varma famn. Han är 7 veckor,stressa inte,snart kommer han sluka en flaska på 45 sek ;) .. Precis som när man ammar så kan du mysa i soffan,ha vatten och nån god frukt brevid dig.

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • lullens
    Busungar0609 skrev 2012-07-06 19:48:34 följande:
    Större hål i nappen t flaskan?!

Det hade jag med prövat!
  • Lemio

Med större hål kan han även sätta i halsen. Så testa försiktigt :)

• jimpan73

Även mera luft i magen med större hål

• Malena

Så länge han äter så borde inte tiden spela någon roll. Min dotter äter i två- tre omgångar. Hon är 11 veckor och ännu har hon inte svept hela flaskan på en gång! Hade önskar det men så fungerar inte hon så det är bara att gilla läget. Mellan varje omgång ska det hå ca 10 min. Jag har en dotter som är 4 år som har varit och är fortfarande en matvägrare så jag är tacksam att lillan vill äta även om det tar så lång tid :)

Svar på tråden Krånglig flaskmatning hjälp!