• Anonym (gimmie hopp!)

Är det kört att få plus dag 35 el senare med Pergotime?? Gimmie hopp ;)

Hej hej

Här har vi en förstagångs-Pergotimare som behöver lite hopp. Även om jag tror att det är kört med plus för mig denna månad, hehe, så tänker jag att här på Familjeliv har man tillåtelse att greppa halmstrån.

Jag är på dag 34 efter min första Pergotimekur, fick positivt ÄL-test på dag 19 och har inte fått någon mens ännu. Testade dock negativt på gravtest imorse.

Finns det någon som har plussat från dag 35 eller senare trots att man testat negativt fram till dess? Skriv gärna en rad till mig här då och ge mig några extra dagar av spänning.

Trevlig helg! 

• Svar på tråden Är det kört att få plus dag 35 el senare med Pergotime?? Gimmie hopp ;)
  • Anonym (gimmie hopp!)

äsch, ingen alls? Kanske bara att acceptera och gå vidare då ;)

• Yarrow

Men det är klart! Chansen finns ju alltid, för mig kom mensen exakt 2 veckor efter ÄL varje gång jag ätit pergotime. Det är ju olika för person till person.

Håller tummarna för dig!!

• Anonym (gimmie hopp!)
    Yarrow skrev 2012-07-06 19:19:36 följande:
    Men det är klart! Chansen finns ju alltid, för mig kom mensen exakt 2 veckor efter ÄL varje gång jag ätit pergotime. Det är ju olika för person till person.

Håller tummarna för dig!!
    Haha, det var rart sagt! Skitjobbigt det där med att det inte finns en mall som stämmer för alla ;D Men jag tänker att 14 dagar efter ÄL (idag för mig) borde man testa positivt om man blivit gravid iaf. Så det är bara att invänta mensen antar jag (GAH! ;) )
  • Anonym

dag 35 eller dag 45 är ointressant i sammanhanget. ett plus brukar visa sig 14 dagar efter ÄL, dvs 16 dagar efter ÄL-plus.

så länge mensen inte kommer så finns hoppet! jag testade minus på lördag och fick ett tydligt plus på måndagen så inget behöver vara kört!  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 19:34:41 följande:
    dag 35 eller dag 45 är ointressant i sammanhanget. ett plus brukar visa sig 14 dagar efter ÄL, dvs 16 dagar efter ÄL-plus.

så länge mensen inte kommer så finns hoppet! jag testade minus på lördag och fick ett tydligt plus på måndagen så inget behöver vara kört!  
    Hur räknar man? Om jag har älplus en helg säger vi så borde ett gravtest som tas två helger efter det visa rätt vare sig man är gravid eller inte gravid? I dom flesta fall och inte undantagsfallen förstås.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 19:37:43 följande:
    Hur räknar man? Om jag har älplus en helg säger vi så borde ett gravtest som tas två helger efter det visa rätt vare sig man är gravid eller inte gravid? I dom flesta fall och inte undantagsfallen förstås.

får du äl-plus måndag den 1:a så kan du räkna med att du har ÄL onsdag den 3:e. Då bör ett gravtest kunna ge svar onsdag den 17:e.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 19:40:57 följande:
    får du äl-plus måndag den 1:a så kan du räkna med att du har ÄL onsdag den 3:e. Då bör ett gravtest kunna ge svar onsdag den 17:e.
    Okay. Hur funkar det som när jag hade älplus lördag, söndag, måndag den här veckan? Hade sista älplusset sen eftermiddag i måndags. När kan ägget ha släppt då? Använder Cb digital. Fick älplus både måndagmorgon och på eftermiddagen som sagt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 19:43:47 följande:
    Okay. Hur funkar det som när jag hade älplus lördag, söndag, måndag den här veckan? Hade sista älplusset sen eftermiddag i måndags. När kan ägget ha släppt då? Använder Cb digital. Fick älplus både måndagmorgon och på eftermiddagen som sagt.

man får räkna från första äl-plusset. egentligen behöver man inte testa mer efter detta, men om man nu gör det som du gjort så låter det som om ägget släppt någon gång under natten mellan måndag-tisdag. (hormonet går väl ner när ägget släppt om inte jag minns fel)

i ditt fall stämmer ju min tidigare uträkning ganska så bra. äl-pluss på lördag äl nån gång under måndag (alternativt natten till tisdag). då borde ett test kunna göras måndag eller tisdag två veckor senare. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 19:50:22 följande:
    man får räkna från första äl-plusset. egentligen behöver man inte testa mer efter detta, men om man nu gör det som du gjort så låter det som om ägget släppt någon gång under natten mellan måndag-tisdag. (hormonet går väl ner när ägget släppt om inte jag minns fel)

i ditt fall stämmer ju min tidigare uträkning ganska så bra. äl-pluss på lördag äl nån gång under måndag (alternativt natten till tisdag). då borde ett test kunna göras måndag eller tisdag två veckor senare. 
    Tack för din input. Ägget borde inte ha släppt tidigare än måndag kväll-natten till tisdag nångång för mig va? Eftersom att jag ju hade älplus både måndag morgon och eftermiddag tänker jag.
  • Anonym

förlåt ts att jag kidnappade din tråd.

• Anonym (gimmie hopp!)
    Anonym skrev 2012-07-06 19:53:56 följande:
    förlåt ts att jag kidnappade din tråd.
    Haha, lugnt, mycket upplysande oavsett. ;)
  • Anonym (gimmie hopp!)
    Anonym skrev 2012-07-06 19:34:41 följande:

Hm, då borde jag ha plus imorgon om det tagit sig alltså. Men det känns så skumt eftersom jag hade negativt idag... Men lite hopp gav du mig allt nu, tackar :D
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 19:53:26 följande:
    Tack för din input. Ägget borde inte ha släppt tidigare än måndag kväll-natten till tisdag nångång för mig va? Eftersom att jag ju hade älplus både måndag morgon och eftermiddag tänker jag.

enligt den information jag fått när jag gått på pergo och gjort utredning så sänks LHn i kroppen först när ägget är släppt så jag tycker din teori låter riktig!
    Anonym (gimmie hopp!) skrev 2012-07-06 20:03:48 följande:
    Hm, då borde jag ha plus imorgon om det tagit sig alltså. Men det känns så skumt eftersom jag hade negativt idag... Men lite hopp gav du mig allt nu, tackar :D
    som sagt, jag fick negativt gravtest ungefär 12 dagar efter äl men positivt 14 dagar efter, så mycket kan hända. uträkningarna kan ju slå fel med någon dag hit och dit, därför man egentligen förespråkar att man ska vänta med att testa. men hur lätt är det
Svar på tråden Är det kört att få plus dag 35 el senare med Pergotime?? Gimmie hopp ;)