• CherrySundae

tips och råd!

Hallå!
    Jag skriver nu min första tråd i hopp om att få råd och tips av er andra!
    Är 28 år och har en finfin sambo och vi försöker få barn. Har försökt i ett år men har de två senaste månaderna fått hjälp med pergotime och primolut nor av gyn. Jag har oregelbunden mens och fått diagnosen PCO. (Proverna visar att jag inte har PCO men enligt ultraljudet så ser det så ut...)

Första gången med pergotime: Var på ultraljud som visade ett ägg som var större och ägglossningstesten visade possitivt. Precis 7 dagar efter ägglossning började jag blöda (kom bruna flytningar så som när mensen är på g) och blödde så i 15 dagar. (förutom en dag då det kom mycket). Gjorde gravtest som visade svagt svagt possitivt (enligt mig). Den ena gyn sa att det kunde ha varit ett tidigt missfall då han inte såg något i livmodern...den andra gyn sa att hon inte trodde på missfall men endå inte visste varför jag blött.

Andra gången med pergotime: Fick ägglossning och hade en äggblåsa som var 3mm(!) gyn tittade efteråt och allt tydde på att jag hade haft ägglossning på den äggblåsan. 10 dagar efter ägglossning började jag blöda precis som förra gången igen... och här är jag nu! (har blödit i 5 dagar än så länge...)

Någon som har varit/är med om liknande....ja menar mensen ska ju komma två veckor efter ägglossningen!?

Andra råd och tips? Glad  

Svar på tråden tips och råd!