• olgaisback

Min man får inte träffa sina barn! Knäckta!

Jag vet inte var jag ska börja! Det är så jobbigt!

Okej, min man har två barn med en annan tjej! När de gick ifrån varandra så fick han träffa barnen vissa dagar. Sen träffade han mig...... måste också berätta att det fanns missbruk i bakgrunden.

När han träffade mig fick han ha de ibland, men de fick inte åka i bilen om jag körde och hon ville inte att barnen skulle vara där när jag var där vilket aldrig hände, jag va där med barnen och det visste hon.... så där fick hon inte som hon ville...

Efter ett tag fick han inte träffa sina barn alls och vi tog kontakt med advokat och det långa daltandet började :/ Hon trodde att hon hade ensamrätt på barnen men de hade gemensam vårdnad..

Sen skulle vi flytta till USA då min mans mamma gick bort och hans syster behövde hjälp osv, så han gav vårdnaden till mamman (pga att det dlev lättare för barnen, de kunde byta skola utan att en massa papper skulle skickas jorden runt osv)!

Efter ett llitet tag flyttade vi tillbaka till Sverige och mamman hade inte hållt det som bestämts i rätten, tt hon skulle skaffa skype m.m! Så när vi kom tillbaka tog min man tag i allt med sina barn igen, sökte om gemensam vårdnad och växelvis boende.. (då barnen hade haft det så bra hos oss)!!
    Sen blev jag gravid och nu är det ett syskon till de (barnen) som antagligen vill träffa dem! (men jag tror inte barnen vet om att de ska få ett syskon ens) =(

Innan skyllde mamman på droger osv men nu har hon inget att sätta emot min man! Då han går med på allt.. Drogtest, pratar med kurator osv.. (Ingenting pågår med droger, alkohol eller ens tobak längre)

Vi ska upp i rätte i augusti tror jag det blir och se om han kan få tillbaka vårdnaden och växelvis boende,

MEN!!!!!!!

Eftersom mamman inte har något på oss längre så har hon flyttat 99 km ifrån oss.............. Vilket innebär att min man inte kan få växelvis boende!!!!!! 

vad F*N gör man?

Jag säger bara en sak! STACKARS BARN!!!! =( Plus att jag saknar de också, och jag vill att de ska få träffa sin bror som snart tittar ut!!!

Men man blir så trött. Hur kan en männsika göra så!? Alla barn behöver sin pappa!!!!      

• Svar på tråden Min man får inte träffa sina barn! Knäckta!
  • Whitetrash86

99km? Alltså 10mil..? Och dom förbjuder växelvist boende? Låter helknasigt, min bror har en son och det är 20mil mellan föräldrarna och DOM har växelvis..

• En till mamma

finns det möjlighet för er att flytta efter? kanske ni måste lämna där ni bor för att kunna ha barnen oftare. hoppas att det löser sig för er.

• olgaisback
    Whitetrash86 skrev 2012-07-05 20:13:28 följande:
    99km? Alltså 10mil..? Och dom förbjuder växelvist boende? Låter helknasigt, min bror har en son och det är 20mil mellan föräldrarna och DOM har växelvis..

vaaa? =)

Ja vi har inte varit i rätten än men vi gissade på det.. med tanke på dagis o skola. Det är väl iinte bra för barnen? att ha två olika ställen?

Ohh va glad jag blev om det inte är för långt!! =)     
  • olgaisback
    En till mamma skrev 2012-07-05 20:14:38 följande:
    finns det möjlighet för er att flytta efter? kanske ni måste lämna där ni bor för att kunna ha barnen oftare. hoppas att det löser sig för er.
    Vi funderade på det. Men vi har allt vi önskat här. ett underbart hus som mina farföräldrar äger så vi bor billigt. Plus att min familj finns här. och vi får hjälp av dem!
  • Ess
    olgaisback skrev 2012-07-05 20:16:01 följande:
    vaaa? =)

Ja vi har inte varit i rätten än men vi gissade på det.. med tanke på dagis o skola. Det är väl iinte bra för barnen? att ha två olika ställen?

Ohh va glad jag blev om det inte är för långt!! =)     
    Dagis kan dom ha på två ställen, men inte skola. Det går aldrig att sätta betyg på ett barn dom bara ser på hälften utav lektionerna.
    Enda chansen är om ni flyttar efter, men sen kan man inte leva livet på det viset heller, totalt utlämnad åt vad mamman hittar på härnäst.
    Möjligtvis det kan gå om ni skjutsar barnet till och från skolan, men det blir också ohållbart i längden. 
    Mamman gjorde ett smart drag som flyttade nu när hon fortfarande har ensam vårdnad.
  • olgaisback

Ess: ja men det va antagligen därför hon flyttade!
    Tog liksom en vecka sen va dom väck! Fick höra det av en kompis också! För fan!
    Ja men flyttar vi efter så flyttar hon igen! Hon vill ha barnen för sig själv! Och hon gör allt för att min man inte ska få ha dom! Tycker det är idiotiskt! Men jag vet att barnen kommer se ner på henne för vad hon gjort då samma sak hände mig! Idag är min pappa mitt allt!!

• Ess
    olgaisback skrev 2012-07-10 14:21:29 följande:
    Ess: ja men det va antagligen därför hon flyttade!
    Tog liksom en vecka sen va dom väck! Fick höra det av en kompis också! För fan!
    Ja men flyttar vi efter så flyttar hon igen! Hon vill ha barnen för sig själv! Och hon gör allt för att min man inte ska få ha dom! Tycker det är idiotiskt! Men jag vet att barnen kommer se ner på henne för vad hon gjort då samma sak hände mig! Idag är min pappa mitt allt!!
    Se till att han får en dom på umgänge, ordentligt nedskriven svart på vitt. Sen får ni se hur det går med vårdnaden, men umgänge har han rätt till oavsett om han är vårdnadshavare eller ej.
    Lycka till, ni har en rejäl fight framför er. Jag skriver er, trots att det egentligen är honom det gäller, men det drabbar även dig. Hoppas ert förhållande är starkt och fast, för det kommer att slita rejält med alla bråken som kommer.
  • olgaisback

Han har umgänge! Det har han alltid haft men han får ändå inte träffa dom! Och man får inte dra in familjerätten när man är på g i domstol!
    Ja jag vet! Men vi har klarat oss i två år så det är nog ingen fara! Tycker att vårt förhållande blir bättre och starkare:) men ja tycker så synd om honom!

• Ess

Har han svart på vitt så kan han ringa polisen och med deras hjälp tvinga henne att lämna ut dem. Men då tillkommer den aspekten att allt kommer att begapas utav grannarna, till barnens nackdel men en näsbränna åt mamman. Beroende på barnens ålder så kan det va lite känsligt med att det kommer att bli skitsnack i deras bostadsområde och skola.
    Men se vad som händer nu när det ligger hos domstolen, dom lär läsa lagen för henne när hon vägrar och försvårar umgänge.

Familjerätten tror jag inte att hon överhuvudtaget skulle dyka upp hos då det inte är något tvingande. Dom fungerar mer medlande mellan parterna.

• olgaisback

Han har fått två tider hos familjerätten förr som hon tackade nej till!
    Och vi vill inte göra något som skadar barnen! Jag undrar vad hon har printat in i deras huvud och om dom ens pratar om sin pappa inom familjen! Han har inte fått träffa dom på snart ett år och det är hemskt att se honom när han ser bilder osv på dem! Men dom har flyttat nu och han får väl ha dom på helgerna! Vi får se vad rätten säger! Han vill iallafall ha tillbaka vårdnaden!

Svar på tråden Min man får inte träffa sina barn! Knäckta!