Fransförlängning som gravid- säkert?
Jag är gravid i v 8 och skulle vilja göra ögonfransförlängning. Har googlat men hittar ingen info om ev risker eller om det är säkert som gravid. Någon som vet?!
Jag är gravid i v 8 och skulle vilja göra ögonfransförlängning. Har googlat men hittar ingen info om ev risker eller om det är säkert som gravid. Någon som vet?!
Varför skulle det vara farligt? Inte farligare än vanlig hårförlängning.. :)
Tänker att det är ju starka lim och så dom använder och att det är så nära ögonen och att det på så sätt tas upp av kroppen?
Nejdå. :)
Har funderat på precis samma sak - jag har gjort fransförlängning i över ett år och även ett par gånger nu när jag är gravid (är i v 16 nu). Senast kom jag på mitt när jag gjorde det att det kanske inte är bra, men kunde inte gärna avbryta då. Ska fråga när jag ringer för att boka nästa tid, så får jag se vad jag får för svar. Har du fått några mer bra svar någonstans?
Nej jag har inte fått något svar men ska ringa och fråga på salongen där jag vill boka tid. Återkommer då med svar!
Nu har jag varit och gjort fransförlängning och det är helt ofarligt för gravida intygade terapeuten.
Jag är diplomerad ögonfransförlängningstekniker och har detta som yrke.
Kan intyga även jag att det inte är någon som helst fara,
Dock, precis som hår, naglar och hy påverkas av hormonerna - gör även fransarna det. En del av mina kunder har därför upplevt att förlängingen inte suttit lika bra.
Men det är den enda "risken" i och med din graviditet, så ingen fara alls!
gravid eller ej så ger jag dig och andra ett råd om att undika flaresförlängingar, rena rama döden för dina egna fransar! Se till att fransteknikern är diplomerad/certifierad och använder sig av singlesmetoden, vilket är det bästa och mest skonsamma. lycka till!
Jag är diplomerad ögonfransförlängningstekniker och har detta som yrke.
Kan intyga även jag att det inte är någon som helst fara,
Dock, precis som hår, naglar och hy påverkas av hormonerna - gör även fransarna det. En del av mina kunder har därför upplevt att förlängingen inte suttit lika bra.
Men det är den enda "risken" i och med din graviditet, så ingen fara alls!
gravid eller ej så ger jag dig och andra ett råd om att undika flaresförlängingar, rena rama döden för dina egna fransar! Se till att fransteknikern är diplomerad/certifierad och använder sig av singlesmetoden, vilket är det bästa och mest skonsamma. lycka till!