• Anonym (T)

Måste jag berätta för exet att jag är gravid?!

Min sons pappa träffar honom inte, och jag har inte fått kontakt med honom på flera månader. Jag är gravid med min nya sambo. Måste jag skicka sms eller mail om att jaf är gravid?? En av mina bekanta sa att jag har skyldighet att göra de!! Eftersom att det ändrar sonens faniljeförhållanden. Men de kan jag väl inte tro?? Hur ligger set till??

• Svar på tråden Måste jag berätta för exet att jag är gravid?!
  • Anonym

måste vet jag inte men du borde göra det vid något tillfälle just efterosm det ändrar sonens familjeförhållanden.

• Ruggugglan

Nej, du har verkligen ingen skyldighet att berätta det!

• Anonym (T)

Kan köpa om jag måste berätta efter att barnet kommit men under graviditeten liksom??

• Anonym (T)
    Anonym skrev 2012-07-04 09:50:14 följande:
    måste vet jag inte men du borde göra det vid något tillfälle just efterosm det ändrar sonens familjeförhållanden.

Om det gör någon skillnad har jag ensam vårdnad (han skrev över vårdnaden på mig frivilligt) och han vill inte träffa sonen eller prata med honom.
  • Anonym
    Anonym (T) skrev 2012-07-04 09:52:13 följande:
    Om det gör någon skillnad har jag ensam vårdnad (han skrev över vårdnaden på mig frivilligt) och han vill inte träffa sonen eller prata med honom.
    Då lär det inte spela någon roll.
  • Anonym

Då vore det ju konstigt o han skulle bry sig om sonen helt plötsligt bara för att du är gravid igen...

• Tramsa

Äh, enda anledningen till att du alls skulle ha med honom att göra er ju naturligtvis ert gemensamma barn.

Om karln då inte bryr sig om att ha kontakt med barnet har han naturligtvis inte den minsta rätt till någon som helst kunskap eller insyn i ditt liv. Den som påstår det är helt enkelt korkad. Om/när han åter känner för att kontakta ert gemensamma barn får du väl tala om att barnet numera är storebror helt enkelt. 

• Anonym (Mia)

Du har ABSOLUT inga skyldigheter att ge honom informaiton om varken graviditet eller förlossning.
    OM han dyker upp och är intresserad av sitt barn någon gång, kan du ju alltid - OM du vill - informera honom om tillökningen!
    Eller har ni tankar på att låta honom bli gudfar?Oskyldig

• Anonym

Nej det tror jag inte, min dotters pappa väntar sitt 4e barn nu och har inte talat om någon gång nu om dem 3 senaste.

Vilket kommer göra att jag talar inte om för han heller den dagen jag blir gravid 

Svar på tråden Måste jag berätta för exet att jag är gravid?!