• Anonym (O.o)

Hur påverkar värdena chansen?

Har kollat upp min sköldkörtel. Ena värdet låg på 2,1 och det andra på 11,7. Tsh heter det väl och T4.

Enligt läkaren var mina värden perfekta men känns ändå som det inte är det.

Nån som vet mer om värdena och hur det kan påverka ens försök att bli gravid?

Har försökt mer än 6 mån nu att bli gravid.

• Svar på tråden Hur påverkar värdena chansen?
  • Pastell

För det första borde du lita på din läkare, det är bra värden. För det andra är 6 månader ingenting konstigt alls. Upp till ett år är normalt.

• Anonym (O.o)
    Pastell skrev 2012-07-02 16:56:48 följande:
    För det första borde du lita på din läkare, det är bra värden. För det andra är 6 månader ingenting konstigt alls. Upp till ett år är normalt.
    6 månader är kanske mycket när man är 36.

Jag undrar eftersom en del påstår att det första värdet ska ligga en bra bit under 2. Så därför känns det oroligt.
  • Lacey

Har själv hypotereos och det där är helt ok värden.

Och som sagt sex månader är inte lång tid. Snittet är ju sju månader och för en hel del tar det över ett år och för tio % kan det ta upp till två år.

• Pimpinellan

Normala värden,men ni har ju rätt till utredning i.o.m att du är över 35 och försökt 6 månader.

• Hjärtefröjd

Om strävar efter att bli gravid bör TSH-värdet ligga så nära 1 som möjligt, så 2 kan vara i högsta laget trots att det ligger inom referensvärdena. 

• Anonym (O.o)

Tack för era svar. Ska ringa en mottagning för att få göra en utredning nu. Jag är 36, har barn sen innan men med annan man och killen har inga barn sen innan. Har blivit gravid lätt innan på första försöken. Felet kan ju ligga hos honom men min ålder spelar ju roll med.

Svar på tråden Hur påverkar värdena chansen?