• EsinK

Pco och 3tabletter/dag pergotime

Hej!! Jag har pco.för ett par år sedan var jag och min dåvarande man inne i ivf svängen,dock utan bebis resultat.... Nu är jag omgift och ca 35 kg lättare,har gjort en gastric by pas. Så nu har jag och min nya man börjat i barnsvängen tillsammans..... Har varit på carl von linne i uppsala,efter sommarsemestrar så ska jag börja med pergotime-3 tabletter dagligen... Nu till min fråga-någon som blovit gravid på 3tabletter dagligen??

• Svar på tråden Pco och 3tabletter/dag pergotime
  • miracle maker

Börjar du direkt med trippeldos?! Jag trodde att man alltid började med enkeldos, men jag är ingen läkare så jag kan ha fel. Jag blev i alla fall gravid med enkeldos för tre år sedan och nu har jag just inlett syskonförsök med ny enkeldos. Väldigt osäker på om jag haft ÄL dock så kanske blir dubbeldos nästa cykel.

• EsinK

Eftersom jag har ätit pergotime förut,innan magoperation,viktnedgång och med min fd så tyckte läkaren att vi prövar igen med pergotime men kör trippelsos.....

• Treasures

Jag blev gravid först efter trippeldos Pergotime + Metformin för drygt tre år sedan. Med lägre dos fick jag inte nån ägglossning. Nu är vi på G igen och började med dubbeldos, har egen men oregelbunden ÄL nu till skillnad från då och det har fungerat så jag fått ägglossning, men har den långa väntan kvar till BIM.

Lycka till och härligt att du gått ner i vikt! 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • talia

Min första lilla blev till mha två och en halv-dos, den andre med trippeldos. Fick ingen äl med mindre dos. Dessa ggr funkade det på första försöket. Lycka till!

• EsinK

det kanns hoppfullt med trippeldos, ni ger mig hopp... tack!!!!

Svar på tråden Pco och 3tabletter/dag pergotime