Ajut hjälp sökes hur mäter vi vällingen vi har glömt måttet hemma
Hej vi skulle behöva akut hjälp det är så att vi är på hotell och dottern vaknar närsmhälst och vill ha sin välle.
Men vi glömde måttet och de har bara en vanlig matsked här.
Hej vi skulle behöva akut hjälp det är så att vi är på hotell och dottern vaknar närsmhälst och vill ha sin välle.
Men vi glömde måttet och de har bara en vanlig matsked här.
1msk
Jo men den är förstor att få ner i flaskan allt rinner på sidan om
Jag brukar mättanmed en tesked
jag mäter inte nog alls numera. det gjorde jag bara o början med vällingen och med ersättningen förr.
för att förenkla hela alltihopa så har jag en 50 cl läskflaska som är avklippt som en tratt. passar perfekt i flaskan. oså äre bara i skopa ner med vilket verktyg jag nu har. matsked eller kaffemått brukar det bli.
Herregud så mycket kan ju inte hamna utanför! Jag använder sked när det inte finns mått, släng dit en extra halv sked så har du fått i det som försvunnit!
Det är väl inte så noga om det blir en halv sked för lite eller för mycket? :)
Om det är ersättning är det jätteviktigt, men det kanske bara är vanlig välling? Annars står det på paketet hur många gram ett mått väger, då får ni fråga efter en hushållsvåg i receptionen.
Tror nog aldrig jag har mätt vällingpulver, brukar höfta tills det blir bra konsistens.
Med ersättning är det noga om hon är liten.
Brukar väga då och då bara för att kolla om måttningarna är bra. Funkar ju perfekt för tillfällen man inte har mått också!