Avskyr min svärmor!
Har en fästman vars mamma jag fullständigt avskyr. Det spelar ingen roll vad man gör, hon blir aldrig nöjd ändå. Har verkligen ansträngt mig och varit trevlig. Ett exempel var när vi skulle ha dop i vintras. Hon sa att hon tvunget skulle sova hos oss med sitt andra barnbarn då det skulle bli mycket miljöombyten för barnet. Vi ordnade plats och fick neka andra sovplats så att vissa inte ens kunde komma. Senare på em när vi är en del som gör iordning tårtor och mat mm och hon är på stan så ringer vi och frågar när hon kommer för att alla är hungriga. Kommer senare. Efter middagen så bokar hon hotell istället med motivering att hon inte känner sig välkommen. Och här hade man fixat med taxibeställning, boende, lån av väska mm mm. Så hon tar in på hotell den natten. Dagen efter hämtar vi upp henne på väg till kyrkan, kommer ut sent från hotellet efter tiden vi bestämt. Sitter knäppt tyst i bilen tur och retur totalt 8mil. Kommer med allmänt elaka kommentarer på kvällen när det ska städas iordning. Jag umgås inte med henne denna kvällen utan var fly förbannad. Hon bor låångt bort och är rädd att tappa kontakten med sitt andra barnbarn, mitt barn. Innan hälsade hon på 2ggr/halvår. Nu har hon inte varit här på över ett halvår, dock vet hon att hon inte är välkommen tillbaka här efter hur hon betedde sig sist. Hon har bara ringt till min sambo en gång under denna period. Som hon håller på så kommer hon defenetivt inte ha en relation till mitt barn. Vi är som sagt förlovade och pratar om bröllop. Han vill ha stort med många gäster och jag vill ha litet bara han, jag och vårt barn. Detta för att jag inte vill ha min svärmor med då hon kommer förstöra hela min dag. Hur skulle ni ha gjort i min situation?