• vanilla deej

Bilstol acta graco med tillhörande basenhet

Vi har kvar vårt gamla babyskydd från Acta graco Logico S. Det har tillhörande basenhet som man spänner fast i bilen.

Nu till min fråga. Jag kan inte minnas att basenheten satt så löst när man spännde fast det. Hela bilstolen vobblar ju när man ruckar runt på stolen efter att ha satt fast den i basenheten. Hur är det med era? Sitter de fast eller är de ruckbara???

Jag vill ju inte riskera mitt barns säkerhet, så jag måste bara veta att allt stämmer. Vi har dubbelkollat med manualen flera gånger och det är rätt sätt som vi monterat den, men jag måste fråga iaf...   

• Svar på tråden Bilstol acta graco med tillhörande basenhet
  • Eillen09

Har ni samma bil som förra gången ni använde den ? Ibland kan det behövas en "kloss" under basen om sätet är lutande :).

• Coyote

Jag tyckte det var skitsvårt att få fast den ordentligt. Men har ni samma bil? Åk till en återförsäljare och be om hjälp, är mitt tips!

• vanilla deej

Vi har inte samma bil som förut, men monteringsanvisningen är ju densamma oavsett... vickar era stolar om ni drar i dem i sidled?

• Coyote
    vanilla deej skrev 2012-06-30 19:26:12 följande:

Vi har inte samma bil som förut, men monteringsanvisningen är ju densamma oavsett... vickar era stolar om ni drar i dem i sidled?

I vår v70 var det svårt att få fast basen ordentligt, men i Ford Focus gick det bra. Testa att lägga ett liggunderlag under basen kanske?
  • Lantani

Vi hade logicon till första barnet och jag kommer också ihåg att jag upplevde den som lite "för" ruckbar. Men blev betydligt bättre, när en tryckte ner basen i sätet, medans den adra drog i bältet och knäppte bältesklämman!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • stjaernfall

Ja, vi var två som monterade den i vår 9000. Man får trycka ner den så hårt man kan å så får den andre dra i bältet så det spänns fast ordentligt. Sen får man justera sätet, om det går, så det blir "planare" å se till att stödbenet inte är för långt.

• stor grön drake

Har monterat vår AG Logico i 4-5 olika bilar (i bas med samtliga, då det gick lika snabbt att flytta basen) och fått den stenhårt i alla, inte rört sig en mm fast man ruckat ganska hårt. Har sett instruktionsvideor på youtube där de sätter knät på basen när de spänner ner, så det är verkligen att trycka ner den så mycket det går samtidigt som man spänner bältet så hårt man orkar, och dra inte ut stödbenet innan bältet sitter ordentligt, det tar ni till sist, och drar då ut så mycket det går.

Svar på tråden Bilstol acta graco med tillhörande basenhet