Hemma
Eter en fruktansvärd förlossning......
Måndag blev jag igång satt. Verkarna vatog på kvällen och dom ville inte göra något mer för mig för det var så mycket på förlossningen just då. Så kl 22,00 var det bara för killen och åka hem. Jag själv somnade kl 02,00 och vaknade 04,00 av att verkarna hadde startat av sig själv. Det var bara att ringa till killen han kommer och jag är på väg från BB till förlossningen. Och jag är öppen 7cm. När jag väl får knysta kommer tjejen 06,45 killen blev det stora problem med. Han satt ju i säte vilket han inte gjorde någon kullerbytta han kom med ena foten först. Läkaren var tvungen att dra han ut med hjälp av foten. Efter det avtog verkarna och han sitter fast med huvudet och ena armen bakom huvudet. Dom sätter på verkdropp. Efter några minuter så måste dom göra allt för att få ut han. Vilket blir med hjälp av en tång och läkarens finger. Han drar ner armen med fingret och tar tag i huvudet med tången. Väl ute så skriker han inte för han har näsa och mun full i blod. Så dom måste suga rent han. Det känns som evigheter innan han gör i från sig något ljud. Men till slut kommer det.
När allt var klart såg det ut som ett slakthus och killen som fick se det från en annan sida blundade visst många gånger för att slippa sen vilket våld dom var tvungen att använda.
Allt bra tror man men det hadde hänt en lite skada på grabben på natten när jag ammar honom så märker jag att han gör ifrån sig ett ilskrik varje gång jag lyfte han. Så på morgonen sa jag att dom fick gå upp mehan på röntgen för jag upplevde att armen hängde lite och att han skrek så när jag tog i den eller bara den föll från kroppen ner. Dom går iväg med han och kommer tillbaka med ett svar men inte ville ha. Armen är av mellan axel och armbåge och det hände när läkaren skulle hjälpa ner armen med fingret.
Så han är lindad för att stadga armen mot kroppen så han ser ut som en enarmad bandit
Kolla vilka sötnosar man har fått:
www.nll.se/webbisar.aspx
När hon är vaken ser hon ut som rumpnissarna på Ronjarövardotter
Killen är en kopia av sin store bror när han var liten. Härligt att se.
Ha de och tack för alla lyckönskningar jag fått av er.
Jag kommer att titta in mellan varven här iallafall kanske inte lika ofta. För det är ett mer än ett heltidsjobb med tvillingar speciellt natten när dom vill äta samtidigt. Och man har ju 2,5 årigen man ska försöka hinna med så han inte känner sig utanför.