• annaalmgren

Har ni tips?

Hej!

Jag arbetar som Tvproducent och söker medverkande barn 4-7 år till en barndokumentärserie för SVTB!
    Har ni tips på vart jag kan finna barn-medverkanden till nedan? Maila mig gärna!

I 10  korta avsnitt följer vi barn i olika vardagliga enkla situationer som har med den "nya familjen" att göra, dvs föräldrarna har separerat och ens familjesituation har ändrats.

OBS! Vi problematiserar inte. Detta är INTE tänkt som någon tung serie. Serien handlar därför inte om skilsmässan utan snarare om barn som lever i familjer där man bryter/brutit upp från mamma, pappa och barn normen. Det kan handla om att vi hänger med i en enkel situation och filmar när väskan ska packas för att åka till den andra föräldern, är med på en myskväll med ena föräldern, gör chokladbollar med bonussyskonet eller bonusförälder, firar födelsedagen två gånger, filmar när en förälder lämnar på förskolan och en annan hämtar etc.  Som sagt, inga intervjuer med barnen om separationen utan mer bara följa med i en situation som skildrar hans/hennes vardag.

Vi söker barn i alla skeden och med alla slags familjer, både dom som planerar flytta och dom som tex. bott i växelvis boende ett tag.  Även dom barn vars föräldrar flyttar in och ut (där barnen bor kvar på samma ställe). Alla välkomnas höra av sig!

mail: daisyfilm@gmail.com

Tacksam för tips!

Svar på tråden Har ni tips?