• Dr Mupp

bilstol på buss?

Ska åka turistbuss med min halvgalna tvååring och inser att han inte kommer att kunna spännas fast i bussens bälte. Hur fraktar jag honom på säkrast sätt i bussen. Jag vet inte vilken typ av bälten som kommer var på bussen eller ens om det blir samma buss hem. 

Vi ska på tomtits så att släpa med en stor bakåtvänd stol känns inte så lockande.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden bilstol på buss?
  • Ema86

så gjorde vi när vi skulle på resa.

bilstolen fick sitta kvar i bussen under dagen då vi åkte samma buss hem  

• veh

Värt att kolla upp det då? Om inte er bilstol funkar, så kanske ni kan låna en som funlar bättre av någon annan.

När jag åkte buss, förvisso i en buss som var hyrd för just den resan, så satte jag vår Besafe-stol i bussen. Gick superbra. Bussen hade trepunktsbälten, så jag kunde spänna fast den "som vanligt".

• stor grön drake

Ring genast och kolla!
    Här där jag bor finns 2 rese/bussbolag, det ena har lånestolar och den andra har två bussar med integrerade bilstolar. Har de du ska åka med ingetdera så ringer du tom tits och frågar dem hur stora förvaringsboxar de ahr, eller om det finns möjlighet att få förvara stolen där någonstanns.

Svar på tråden bilstol på buss?