Ge vanlig mjölk på FLASKA till en 9 månaders?
Hej!
Undrar över en sak.
Har en son på 9 månader, han gillar inte alls välling, har föröskt i 3 månader nu, har fått blanda den med ersättnign för att han ska få i sig den,så att han blir mätt. Men jag vill ju inte tvinga mitt barn att dricka välling. Och han gillar inte heller mellanmål, som småbitar av pannkakor/bröd pasta osv... han vill bara ha flaskan tyvärr.
Min dotter som är 3 år nu, hon älskade välling däremot.
Och när jag var 1 månad blev jag flaskmatad med vanlig mjölk(då jag föddes i utlandet och kom hit som bebis) Mamma ammade mig i 1 år också dessutom medan hon gav mig mjölk på flaska.
jag går lite på magkänsla hur mina barn funkar och det har alltid stämt, och det KÄNNS som att det vore en rätt grej att ge sonen mjölk (röd mjölk) på flaska, min kusin som är 3 fick också det. Och ingen av oss har komti till skada, snarare tvärtom, vi båda är väldigt starka i kroppen och mår bra av mjölk på flaskan. Sen är det även en fråga om pris, min son slurpar i sig NAN2, och den tar slut på en vecka, och i månaden måste vi lägga ner hela 500-600 kr på bara NAN2 ...känns så himla dumt, han är ju stor nu...
vad tycker ni? Jag frågade på bvc men hon sa 1 år är bäst, men varför det? är det för att järnhalten är mindre i den vanliga mjälken? kan man inte komplettera med något annat bara?
Finns det några därute som ger vanlig röd mjölk i flaska till en 9 månaders?
vore tacksam för råd/svar, inga påhopp tack