• Sarro

9 månaders tjej med TEMPERAMENT..

Jag blir galen. Min dotter, nu 9 månader skriker så det skär sig i öronen jämt om hon inte får som hon vill!! Får hon inte äta på en mobil eller att jag går från rummet Lite snabbt blir hon helt hysterisk och skriker verkligen så högt att man tror att öronen ska spricka.. Vad kan jag göra?! Nån annan som haft likadana "problem" hur länge kan det hålla på, tror seriöst att jag snart inte hör ordentligt.

• Svar på tråden 9 månaders tjej med TEMPERAMENT..
  • Pickeli

Min är likadan, började runt 11 månader. Han har som tur är inte SÅ farligt skärande stämma, men han lägger sig raklång på golvet och gallskriker. grannarna måste ju fundera på om vi nyper honom! han är nu 15 månader och det håller i sig

Försök att vara förutseende så gott det går, undvik att hamna i sådana situationer. Och då menar jag INTE att du ska låta henne tugga på mobilen, utan mer att du kanske ska hålla mobilen borta från henne så gott det går.

Google it!
  • skogsvitter

Hon är ju mitt i separationsfasen och upplever stark ångest när du går utanför rummet och det handlar då rakt inte om att få som hon vill utan det är ett grundläggande behov att kunna utveckla trygghet och tillit till föräldern.

Låt bebisen utforska så mycket som möjligt, det är en drift och ett grundläggande behov även det och handlar inte heller om att få som hon "vill" utan det är instinktivt att hon vill upptäcka sin omvärld. Sådant som hon kan förstöra visar du tålmodigt hur man ska göra, eller så tar man bort det så att sådant som telefoner etc inte finns för henne att få tag i. Men ju mer du säger ja när hon vill utforska, desto lättare kommer hon att kunna ta ett nej när hon verkligen inte får.

Svar på tråden 9 månaders tjej med TEMPERAMENT..