• SandraP81

Tipsa mig om bästa resmålet med barn!

Jag sitter o kikar på resor men har noll koll. Vill åka på en lugn första sol o bad semester med min man och treåriga dotter. Vill ha mellan 20-30 grader varmt, max 4,5 timmes flygresa, bra hotell med all inclusive o barnpool etc. Har nå några tips till en ovan resenär?

• Svar på tråden Tipsa mig om bästa resmålet med barn!
  • SandraP81
    Acelise skrev 2012-06-27 23:11:36 följande:
    Mallorca!

Åh, jag satt precis o kollade på teneriffa och menorca, vill gärna ha tips på bra hotell etc. Bra om det inte är så lyhört på rummen (ifall dottern får utbrott) ;) och så barnvänligt som möjligt o gärna ej för långt mellan flygplats o hotell. Inte mer än 45 minuter iallafall..
  • Acelise

Alcudia på Mallorca ska vara bra för barn. Kort transfer!
    Strunta i ljudnivåerna, det är ju barn överallt..

Vings Sunwing-hotell är kanon!

• Ville och Agnes

Alcudia på Mallis. Sunwing Resort...så barnvänligt det kan bli!

Vi var där 2 veckor i maj och vår dotter, 3,5 år, älskade det! Massor med barnaktiviteter.

Vi bodde i lägenhet, Las Piramides, toppen att kunna laga mat hemma. Tog ca 3 min till stranden.

• SandraP81

Åh tack för tipsen! Ska absolut kolla upp det! Nån som har nån aning om hur varmt det kan vara där i slutet på juli?

• Ville och Agnes

Tror det är ganska varmt faktiskt. Vi var där 18 maj-2 juni och det blev bara varmare och varmare...men ändå inte för varmt. Men tror det är varmt överallt nedåt i juli.

Vi var i Tunisien ett år i augusti och det var rejält varmt...typ 35-40 grader

• sportmamman

Åk till Tunisien i typ September-Oktober  då är det runt 30 grader
    ett bra hotell är Marhaba Salem i Sousse  det kostar 3890 kr för hotellet

• SandraP81

Tyvärr var det fullbokat på all inclusive på mallis så det blev en vecka i Cypern, paradise village med solresor, all inclusive. Hurra!

Svar på tråden Tipsa mig om bästa resmålet med barn!