• Sibeb

15-års present till en tjej HJÄLP

Jag behöver hjälp! Min bonusdotter fyller 15 på lördag och vi vet inte vad vi ska köpa. Hade tänkt att köpa henne en iPhone men det är numera struket av olika anledningar. Farbror bidrar med lite pengar, mormor lite och vi resten.

Det får kosta 3500 - 5000  kr. Det får gärna vara något som består, men det viktigaste är att hon uppskattar det. Inte lätt kanske för den som inte känner henne. Men det visade sig att det inte är så lätt även om man känner henne

Alla förslag mottages tacksamt!!

• Svar på tråden 15-års present till en tjej HJÄLP
  • La Lola

Jag skulle ju köpa flera mindre grejer för den summan.
    Jag fick en alltid grejer till mitt framtida hem i den åldern men så verkar man inte göra nu för tiden....

En massa presentkort på olika affärer så att hon kan välja själv?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tmtösen

Den bästa presenten jag visste att få i den åldern (och fortfarande uppskattar när det är från ma/pa) är en heldag på stan/ngn närliggande storstad med fin lunch och shopping tillsammans med mamma, Vi får umgås, snacka skit, fnittra, pröva kläder, prata om allt mellan himmel och jord och jag får lite nya kläder/dylikt.

Helt underbar grej om man har den relationen till personen som fyller, har gett min lillebror  samma sak och han älskar det, en hel dag med storasyrran i en massa butiker(han är mode/utseendeintresserad), lunch och sen avslutande biobesök eller laserdoom)

• Sibeb

Tack för era tips! Det där med en rejäl shoppingrunda skulle nog uppskattas Glad. En resa är nog också en bra idé! Tack!

Jag fick också saker till mitt framtida hem i den åldern. Jag tror att jag uppskattade det då, men ´när jag väl skulle börja använda sakerna många år senare var det faktiskt mycket jag skänkte bort för att jag tyckte att det var fult.... Tror inte att det uppskattas av "dagens ungdom". 

Jag tar gärna emot ännu fler tips!

• zoxina

En iPad kanske? Eller en laptop? Något jag fick av min svärmor i julklapp var en ziperall, det kanske kan vara en idé? Jag är arton, blir nitton, så kan nog komma på massor! Vad gillar hon att göra? En festivalbiljett till nån festival i sommar eller nästa? En kamera? Kläder? :)

• Sommarlöv

Personal shopper på Åhlens kanske. För 2000 kr får man kläder för samma pris, och en "shopper" som hjälper en att hitta rätt kläder som är trendiga och passar hennes kropp.

Modell för en dag kanske vore något, där ni köper bilderna på henne.

En resa till London gillar nog alla tjejer i hennes ålder. Behöver inte bli så dyrt.

• annzah

Jag fick en Stormklocka när jag fyllde femton, som var så poppis då, och det är ett jättetrevligt minne!

En dag på stan låter också jättekul :)

• tjej87

Ett fint halsband eller örhängen kanske om hon brukar använda smycken? Det finns ju kvar och är ett fint minne. Jag har t.ex ett halsband där jag fick kedjan i 18-årspresent och hänget i studentpresent samt ett matchande armband som jag fick när jag fyllde 15... Använder halsbandet varje dag :)

• Seroster

Klassiker till en femtonåring är annars en dildo.

Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
Svar på tråden 15-års present till en tjej HJÄLP