Ni som kan droger, "drog-prat" och slang. Hjälp!
Jag och sambon har varit tillsammans i snart tre år. Älskar varandra jätte mycket och har det bra (förutom att ekonomin inte är så bra). Han har säger att han vill gifta sig med mig och att han aldrig känt så här för någon annan.
I alla fall.... När vi först träffades så var det mycket droger i hans liv, han berättade det rätt snabbt för mig för han vill liksom ha allt "framme på bordet". Brydde mig väl inte så mycket just då, men när jag flyttade in hos honom blev det väl mer "verkligt" för mig. Det blev en del bråk om droger men tillslut har jag börjat förstå han lite lite.
Det är inga stora grejer han använder och han blir inte jätte påverkad. Vi gjorde då en överenskommelse, det var bara han som fick hålla på med de drogerna hemma hos oss och han skulle alltid säga till mig när han var i kontakt med de.
Han bröt det löftet minst två gånger men jag har get han nya chanser, hade dock svårt förr att lita på honom så kikade runt i lägenheten i bland.
Nu har det har gått så lång tid utan att jag har sett något var länge sedan jag kikade efter det eller ens tänkte på det, litade på han till 100%. Men nu vet jag inte längre...
Råkade få syn på något sms och gick då in på hans skickade sms. Här nedan är en del han skrivit. Allt är under Juni månad. Ni som kan lite om "drog-prat" och sånt slang. Vad tror ni?
Sambon är inte hemma just nu annars hade jag frågat han med en gång, vill höra andras åsikter så att jag slipper brusa upp i onödan.
* Ska börja med mat nu blir lite efter 8. Kommer inte kunna stanna :( tror man får klara sig utan :( om du inte vill ta en snabb promenad? :)
*Hur mycket kom du över?
*Eller om du är redo för att eldas så kan jag ta en liten sen, får jag rulla.
*Du har inget mer jag kan krita tills den 18?
*Har bara två z kvar. Kan du ses imorgon i så fall?
*Köp så mycket som möjligt så får du igen de på onsdag.
*Om de finns kommer jag gärna och hämtar.
* Finns de 4 av de vi pratade om då?
* Jag klarar mig i kväll. Får ta hand om flickan nu. Men hör ändå av dig. Man vet aldrig :)
*Har lite gott om du vill byta?
*Har du med dig gott?
*Fan vad gott det hade varit med rökelser idag :)
Förlåt för att det blev så mycket, hoppas någon orkar läsa allt :)