• Crissy

Vilken ersättning är bäst? Och hur gör ni med den?

Hej. Min dotter är 3 månader. Ammade dom första 2 dagarna. Sedan pumpade jag ut ca 1 vecka i kombination med ersättning. Nu kör jag bara med ersättning använder baby semp 1. Vilken ersättning har ni varit mest nöjda med(märke) och varför? Först så kokade jag och lät den kallna i vattenbad men tar sån tid när hon är hungrig. Nu kokar jag i förväg och låter den svalna av sig själv...ibland kan den stå några timmar på bänken i flaska innan jag använder den, är det dumt kand den bli "dålig"? Hur gör ni för att det ska gå snabbt och smidigt?Glad

• Svar på tråden Vilken ersättning är bäst? Och hur gör ni med den?
  • Muffins i magen

Jag vet inte, men jag tror att det är bättre att det kokade vattnet får svalna i kylskåpet. Har hört att det håller sig bra i ett dygn i kyl.
    Ang vilken ersättning som är bäst vet jag inte, har provat alla "på affären". Tycker sämst om semper lemolac som bara skummar men pga magont kör vi den för tillfället. nästa köp blir något annat!

• RosaBabyfilt
    Crissy skrev 2012-06-25 15:30:49 följande:
    Hej. Min dotter är 3 månader. Ammade dom första 2 dagarna. Sedan pumpade jag ut ca 1 vecka i kombination med ersättning. Nu kör jag bara med ersättning använder baby semp 1. Vilken ersättning har ni varit mest nöjda med(märke) och varför? Först så kokade jag och lät den kallna i vattenbad men tar sån tid när hon är hungrig. Nu kokar jag i förväg och låter den svalna av sig själv...ibland kan den stå några timmar på bänken i flaska innan jag använder den, är det dumt kand den bli "dålig"? Hur gör ni för att det ska gå snabbt och smidigt?Glad
    Nu på sommaren är det inte rekommenderat att man gör en flaska flera timmar innan. Såvida du inte bara blandar mjölkpulver och vatten och ställer direkt i kylen.

Jag kokade vatten och hällde upp i termos de första 6 månaderna. Och om termosvattnet var för varmt så sköljde jag utanpå flaskan med kallvatten tills jag tyckte att ättemperaturen var okej.

Efter min dotter blev 6 månader har jag bara blandat kallvatten och pulver och värmt i mikro 40 sekunder. Med det vatten vi har i Sverige som är så rent är det ingen fara att göra så. Men är man ändå orolig kan man vänta ett par månader innan man slutar koka vattnet.
  • RosaBabyfilt

Visst ja, skulle säga att vi kör med Nan 1 Pro eftersom den hjälper magen bra. Semper fick hon ont i magen av och jag själv tyckte att pulvret bara fastnade överallt.

• MrsC74

Vi har babysemp. Gör som de gjorde på bb. Kokar upp vatten till rätt temp. häller över i en stor flaska i med rött mängd pulver. Skaka. In i kylskåp. När det är dags att äta så tar vi den mängd vi vill ha och värmer i mikro. Klart ! Hur smidigt som helst. Vi har alltid mat färdigt snabbt.

Svar på tråden Vilken ersättning är bäst? Och hur gör ni med den?