Crissy skrev 2012-06-25 15:30:49 följande:
Hej. Min dotter är 3 månader. Ammade dom första 2 dagarna. Sedan pumpade jag ut ca 1 vecka i kombination med ersättning. Nu kör jag bara med ersättning använder baby semp 1. Vilken ersättning har ni varit mest nöjda med(märke) och varför? Först så kokade jag och lät den kallna i vattenbad men tar sån tid när hon är hungrig. Nu kokar jag i förväg och låter den svalna av sig själv...ibland kan den stå några timmar på bänken i flaska innan jag använder den, är det dumt kand den bli "dålig"? Hur gör ni för att det ska gå snabbt och smidigt?
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Nu på sommaren är det inte rekommenderat att man gör en flaska flera timmar innan. Såvida du inte bara blandar mjölkpulver och vatten och ställer direkt i kylen.
Jag kokade vatten och hällde upp i termos de första 6 månaderna. Och om termosvattnet var för varmt så sköljde jag utanpå flaskan med kallvatten tills jag tyckte att ättemperaturen var okej.
Efter min dotter blev 6 månader har jag bara blandat kallvatten och pulver och värmt i mikro 40 sekunder. Med det vatten vi har i Sverige som är så rent är det ingen fara att göra så. Men är man ändå orolig kan man vänta ett par månader innan man slutar koka vattnet.