Fler LCHF med start i dag?
Ska börja med LCHF eller har börjat, har ett extremt sockerbehv så det är svårt .
Några fler som börjat eller börjar?
Peppar varandra??
Ska börja med LCHF eller har börjat, har ett extremt sockerbehv så det är svårt .
Några fler som börjat eller börjar?
Peppar varandra??
Har också ett extremt sockerbehov har jag precis insett :(
Jag äter lite enligt LCHF (så får man väl inte säga) dvs jag är inte strikt direkt.
Ett tips bara: börja inte för strikt. Minska ner på kolhydraterna men gå inte för hårt ut. Ät lite yoghurt och kanske lite bär. Det är inte farligt och det är bättre att börja lite smått och hitta sin nivå än att bli avskräckt för att kroppen känns konstig.
Jag tror alla mår bra av att minska på kolhydraterna men det betyder inte att man bara ska äta kött, smör och äggmjölk hela dagarna.
Jag börjat på ny kula i dag efter två månaders slarv. Är sjukt sockerberoende i form av bröd & potatis.
Lunch o middag: kött, fisk, kyckling med grönsaker. Till grillning är Cole slaw jättegott. En enkel & god fiskrätt: lax i en form med grönsaker tex paprika (ej röd), broccoli, lök på med grädde o kryddor o in i ugnen. När jag är ensam hemma steker jag en bit fläskkarre o lägger på lite färskost. Det är så skönt när man är inne i det, behöver inte så mkt mat. Körde 10 veckor feb-april och gick ner lika många kilon, alla gravidkilon! Nu har jag slarvat o känner att jag är på väg upp igen, och jag har många kilon kvar till idealvikten. Väger 85 kg nu, ska väga strax under 70 kg.
Jag och min sambo kör igång med LCHF-dieten idag :)
Började morgonen med Keso, grädde och hallon :)
Lunchen får bestå av tonfiskröra i salladsblad
Till middag får det bli Tacogratäng, utan chipsen Såklaart med sallad :)
Skriver på telefonen, därav så kompakt text, Dirty!
Dirty ?? Sorry skrev jag... Aapple, är .det första gången du äter lchf? Ge det en tre fyra dagar! Om du är sötsugen, vispa lite grädde o smält i mörk choklad, eller blanda med några hallon eller annat gött.
Jag kör oxå igång idag. Är inte riktigt säker på om ja fattat detta rätt. Jag vill gå ner 5 kilo och har ett sockerbegär just nu som heter duga. Hoppas på att bli av med det oxå =)
Började dagen med 1½ dl turkisk yoghurt, 2 kokta ägg och en kopp te med lite grädde. Blev lagom mätt på det och står mig än. frågan är om jag fått i mig för mycket.. Tycker det är svårt att veta om man gör rätt.
hmm gick i affären i dag kollade lindt choklad och har syndat, dessvärre såg den med brylepudding på men annars har jag inte rört något mer nu blir det kalkon strimlad med sallad