Äckliga kryp på balkongen!
Har "krypo"fobi; alltså jag är livrädd för äckliga kryp, och nu har jag lite smått panik över något jag upptäckte på balkongen igår kväll.
Skulle ta fram en sån där stapelstol i plast; när jag ser att det kryper några små,små snabba lusliknande kryp på stolen!! Vågade inte ta i stolen mer, gick in och vågar inte ha dörren till balkongen öppen mer heller. Livrädd att de ska komma in! Har sett dem tidigare i sommar i en tom blomkruka oxå; den kastade jag dock fort som attan i sophuset; men man vill ju inte kasta en hel stol.
Har googlat och tycker det stämmer iin bra på stövsländare/dammlöss. Men hittar ingen bra info hur man blir av med dem. Det enda som står på Anticimex hemsida är att man ska minska fuktigheten med 50 % så dör de.
Är det någon fler som har såna hrä kryp?? Hur blir jag av med dem? Finns det något man kan spruta med?
Har ju värsta mardrömmen nu att jag ska se dem på fler ställen på balkongen; vågar knappt sitta ute för jag är rädd att få dem på mig! Är även livrädd att få in dem, för när jag gogglade hittade jag ett inlägg här på familjeliv om en som sett såna kryp i en dammtuss under sängen!