• Tanyas

7 månaders sömnrutin i total kaos!

Min 7 månaders son har totalt ändrat sin sovrutin. Från att alltid somnat från 19.30-20-00 till att vakna 04.00 för mat sen somna om å vakna 07.30 ser nätterna ungefär ut såhär:

Somnar 22.30 om inte ännu senare. Otröstlig vid läggning, ofta vill han försöka vända sig på mage och när han hamnar i detta läge blir han alltid ledsen och behöver hjälp att rulla till rygg igen (och det hålle rpå om och om igen). Han somnar ofta lättare brevid mig, han är lättväckt vid minsta ljud och vaknar ca 4 ggr per natt.

Jag har brytit ihop ett flertal ggr och blir så ledsen på mig själv när det blir så, det är ju inte hans fel :( Antar att det är brist på sömn som gör mig i onda dagar.

VAD HÄNDER med min lilla? Någon som känner igen sig?!       

• Svar på tråden 7 månaders sömnrutin i total kaos!
  • carpediem1

Barns sömn kan ändra sig hur som helst de första åren, ditt barn kanske är inne i en utvecklingsfas just nu, eller så kan det vara tänder på g :). Det är fullt normalt att sömnen ändras, det kan den göra länge, du får vila lite på dagen så att du orkar, eller sova ut på helgen när din sambo inte jobbar:) hoppas det blir bättre snart :)

• Tanyas
    carpediem1 skrev 2012-06-21 22:26:32 följande:
    Barns sömn kan ändra sig hur som helst de första åren, ditt barn kanske är inne i en utvecklingsfas just nu, eller så kan det vara tänder på g :). Det är fullt normalt att sömnen ändras, det kan den göra länge, du får vila lite på dagen så att du orkar, eller sova ut på helgen när din sambo inte jobbar:) hoppas det blir bättre snart :)

Åh ja, det är nog som du säger. Bara att hålla ut, finns inte så mycket mer att göra :( Skulle vilja veta vad det är för fas så man blir lite klokare :(
  • Jolines mamma

Ungefär så har vi det också nu och dottern är 7 månader.
    Som om inte det skulle räcka så matvägrar hon också.
    Har hört att det är en naturlig fas. Hoppas det släpper snart!

• Litet My
    Tanyas skrev 2012-06-21 22:32:29 följande:

Åh ja, det är nog som du säger. Bara att hålla ut, finns inte så mycket mer att göra :( Skulle vilja veta vad det är för fas så man blir lite klokare :(

Låter som separationsfasen, sök på det här på FL så får du upp massor om det
Svar på tråden 7 månaders sömnrutin i total kaos!