• RosaBabyfilt

Hur får man en rumsren kanin?

Fråga 1) Vilka är era bästa tips och råd för att göra en bebiskanin rumsren?

Fråga 2) Kan man lära en gammal kanin att bli rumsren eller blir det svårt? (gammal = 7 år i detta fall)

• Svar på tråden Hur får man en rumsren kanin?
  • Queenie70

Det e nog rätt kört på den fronten.

• RosaBabyfilt
    Queenie70 skrev 2012-06-21 22:50:34 följande:
    Det e nog rätt kört på den fronten.
    Vilket då? Att få en rumsren kanin eller att få en gammal kanin rumsren?
  • Emma102

Kolla var kaninen föredrar att kissa och bajsa i buren, sätt en toalåda och flytta bajs och kiss dit. Dom brukar ofta vara väldigt renliga. Plocka så ofta du kan det som blir utanför lådan. Det går alltid pröva :)

• Emma102

Och just ja. Använd ett annat material i lådan än i resten av buren.

• molly50

Precis som Emma skriver så titta vart de har sin toaletthörna och placera lådan där,med t ex lite kattsand i. Lägg gärna lite bajs och kiss i den också så att de förstår vad den är till för. Jag gjorde så med mina kaniner och de har faktiskt lärt sig vad den är till för och går dit och gör sina behov. Kaniner är,som sagt,väldigt renliga av sig.
    Mina kaniner börjar också bli lite till åren,men har ändå lyckats lära sig detta så jag tror inte att det är omöjligt. Det är värt att prova. :) 

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Fluffguf

Jag gjorde som emma och molly skriver, och det tog bara några dagar innan min kanin lärde sig. Nu kissar han bara i toaletten, men det kan vara lite bajs utanför ibland men det är ju lätt att städa undan. Han var runt sex månader när han flyttade hit, så han var ju inte så gammal ändå men det går säkert med äldre om man har lite tålamod. Kaniner är ju renliga av sig och har ju oftast valt ett hörn själva så det blir ju inte så stor omställning.

• RosaBabyfilt

Hade glömt bort den här tråden, tackar för svaren nu i efterhand! :)

Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
Svar på tråden Hur får man en rumsren kanin?