• Anonym (C)

Någon IVF:are som fått negativt dagen innan testdatum och sedan + på testdatum?

Någon IVF:are som fått negativt dagen innan testdatum och sedan + på testdatum? Själv ska jag testa på måndag

• Svar på tråden Någon IVF:are som fått negativt dagen innan testdatum och sedan + på testdatum?
  • KoLa

Vi testade en dag innan testdatum  (med facit skulle jag inte gjort det...) och testade negativt. På testdagen testade vi faktiskt igen, mest för sakens skull för vi var säkra på att det var negativt, och fick då ett så svagt plus att vi inte visste hur vi skulle tolka det.
    Ringde IVF-kliniken och de gav oss inte direkt några förhoppningar, men ville att vi skulle testa igen tre dagar senare.
    Testade då och det var fortfarande lika svagt plus. Ringde dem igen, och de trodde att det var en avbruten graviditet, men att det fortfarande fanns moderkaksceller kvar som gav det svaga plusset. Blev ombedda att vänta en vecka och testa igen.
    Efter denna - lååånga - vecka visade resultatet relativt normalt plus. Ringde kliniken igen och de var fortfarande inte så positiva, men bokade in mig på ett vul hos en läkare i närheten.

Dagen efter fick vi för första gången se vår dotters hjärta picka och idag är hon 2,5 år!! Lycka!!

Det kan alltså hända...

• Anonym (C)

Underbar historia!! Vilken lycka! Har testat negativt idag 4 dagar innan testdatum. Är tvärsäker på att jag är gravid. Känner molvärk och det gör ont i ligamenten vid snabba rörelser och jag är obeskrivligt trött. Tröttheten kan ju skyllas på progesteronet men inte onda ligament. Hoppas ju såklart att jag testat för tidigt och att det blir plus om några dagar.

• Anonym

jag testade negativt på dag 14 efter insättning. 1 vecka efter det testade jag positivt. Det blev tvillingar.

• Anonym (C)
    Anonym skrevs 2012-06-22 22:56:59 följande:
    jag testade negativt på dag 14 efter insättning. 1 vecka efter det testade jag positivt. Det blev tvillingar.

Å vad roligt! Jag har testdag på måndag! Hoppas jag får plus för jag har inget mer i frysen.
  • An onym

KoLA vad roligt!

Har gjort FET och tidigare i veckan kände jag vad jag tror/hoppas livmodern som växer och så har jag jag haft ryckningar i ryggen (läste en lista på gravsymtom och då var det med)

Båda min tecken har tyvärr upphört. Känns inte alls bra. Jag börjar bli för gammal för att lyckas.

Vore kul att höra av er Anonym och Anonym C och er alla andra som är i liknade situation.

Lycka till

• KoLa

Kan bara hålla tummarna för att det är positivt symptom eller ej. Vi har gjort många försök och jag kan tyvärr inte säga att mina symptom har skiljt sig nämnvärt de gånger det varit negaitvt mot de två gånger vi lyckats.

Jag hoppas och håller tummarna för er alla!!

• Anonym (C)

Det blev inget såklart. Nya tag i höst

• An onym

Blev inget för mig.

Men min vanliga gynläkare sa att testa fram till en vecka efter BIM.
    För min del denna gång tror jag inte det blir något.

• KoLa

Åh vad tråkigt!! :( Hoppas ni orkar ladda om och lycka till!

• Anonym (Längtar)
    KoLa skrev 2012-06-21 18:42:36 följande:

Vi testade en dag innan testdatum  (med facit skulle jag inte gjort det...) och testade negativt. På testdagen testade vi faktiskt igen, mest för sakens skull för vi var säkra på att det var negativt, och fick då ett så svagt plus att vi inte visste hur vi skulle tolka det.

Ringde IVF-kliniken och de gav oss inte direkt några förhoppningar, men ville att vi skulle testa igen tre dagar senare.

Testade då och det var fortfarande lika svagt plus. Ringde dem igen, och de trodde att det var en avbruten graviditet, men att det fortfarande fanns moderkaksceller kvar som gav det svaga plusset. Blev ombedda att vänta en vecka och testa igen.

Efter denna - lååånga - vecka visade resultatet relativt normalt plus. Ringde kliniken igen och de var fortfarande inte så positiva, men bokade in mig på ett vul hos en läkare i närheten.

Dagen efter fick vi för första gången se vår dotters hjärta picka och idag är hon 2,5 år!! Lycka!!

Det kan alltså hända...

Många år sedan du skrev detta KoLa. Hoppas att du och din dotter mår bra!

Jag har idag precis testat negativt dagen innan testdag. Gjorde en FET för 12 dagar sedan. En 6-dagarsblastocyst. Antar att det finns en gnutta hopp för oss också då kanske? Har sååå många graviditetssymptom...

Vad hade du gjort? ET eller FET? Minns du vilken ruvardag du hade som testdag?

Jag blev en gnutta hoppfull nu.

Tack på förhand!
  • Buggan
    Anonym (Längtar) skrev 2019-10-20 13:15:04 följande:

Många år sedan du skrev detta KoLa. Hoppas att du och din dotter mår bra!

Jag har idag precis testat negativt dagen innan testdag. Gjorde en FET för 12 dagar sedan. En 6-dagarsblastocyst. Antar att det finns en gnutta hopp för oss också då kanske? Har sååå många graviditetssymptom...

Vad hade du gjort? ET eller FET? Minns du vilken ruvardag du hade som testdag?

Jag blev en gnutta hoppfull nu.

Tack på förhand!

Längesen du skrev också, men undrar hur det gick? Går i samma tankar nu nämligen när jag ruvar.

Hoppas verkligen att allt gått bra för dig o du fått en liten bebis :)
  • Anonym (Mom 2B)

Jag gjorde återföring av fryst 5-dagars embryo och skulle testa 13 dagar senare. Eftersom jag inte har något tålamod började jag testa ganska tidigt och alla tester var negativa utan minsta antydan till spökstreck. Att inte märka av några symptom, att ha misslyckats med så många återföringar och att se så många negativa resultat fram till dagen före testdagen gjorde faktiskt att jag inte orkade med att testa på själva testdagen. Jag var säker på att det ändå var kört, att testet borde ha varit positivt dagen före om det var en graviditet.

Men när mensen uteblev valde jag att testa mig ändå 3 dagar efter testdagen och det var positivt! Jag har fortsatt testa mig varje dag sedan dess och alla test är tydligt positiva. Däremot lät kliniken pessimistisk, så jag vet inte hur mycket jag vågar hoppas... Jag ska in till kliniken nästa vecka för UL och jag hoppas verkligen att jag då får se ett tickande hjärta.

Men ge inte upp! Negativt dagen före testdagen kan absolut bli positivt en (eller flera) dag(ar) senare! 

Svar på tråden Någon IVF:are som fått negativt dagen innan testdatum och sedan + på testdatum?