skruljo skrev 2012-06-19 22:14:44 följande:
Alltså, detta gör mig så upprörd! Att västerländska par åker till Indien och köper en kvinna som ska bära fram ett barn. Nyligen dog en indisk surrogatmamma och två indiska barn blev moderlösa. Det västerländska paret fick dock "sin" bebis. Modern slavhandel tycker jag att det är. Vad tycker du?
The Guardian har skrivit om händelsen:
www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jun/05/...Den här indiska kvinnan är (var) ett resultat av det samhälle hon levde i, och gjorde säkerligen ett medvetet val att föda barn åt andra mot pengar. Så, den stora boven i det hela anser jag främst vara själva Indien, inte det västerländska paret. Jag anser också att det är tragiskt att kvinnor som hon känner att detta är en väg att gå för att få lite pengar för dagen och att detta har utvecklats till en industri. För västerländska par är det paradiset då de mot en summa pengar kan få det barn de har drömt om, men samtidigt sponsrar dessa västerländska par denna bebisindustri (vilket de skiter i, bara de får sitt barn). Kanske hade det varit bättre att adoptera istället?