Hur länge kan biomamman strida?!
Min sambo har en dotter på 6 år som bor med oss på heltid. Vi trivsel varann allihopa och väntar ett småsyskon i januari. Nu till "problemet" Biomamman strider över att få vårdnaden om 6 åringen, hon har för tillfället övervakat umgänge som hon väljer att inte gå på. Hon vill ha ensam vårdnad och dottern hos sig! För 1,5år sedan hade hon dagsumgänge som sedan blev indraget då barnet fått i sig droger under vistelsen. Jag upplever inte att biomamman eg vill träffa dottern för då hade hon ju kommit på umgängesstillfällerna! Det känns endast som att hon vill strida mot pappan. Hon drar ju det hela upprepade gånger till tingsrätten vilket medför höga advokatkostnader!! Hon själv går på soc och jag vet inte om kommunen betalar de kostnaderna för henne? Vi arbetar och får stå för dessa skyhöga advokatkostnaderna! Detta året skall vi bara ta ut 2 veckor semester tillsammans då vi fått en räkning på 20.000 kr från advokatfirman. Min fråga är, hur länge kan mamman strida? Detta kommer ju gå ut över våra barn, deras semestrar och fritidsaktiviteter! Mamman kommer ju troligtvis hålla på tills dottern är 18. Hur länge kan hon "hålla på" egentligen?