• MarieCurie

"Billig" bältesstol lika säker som en dyr??

Hej 
    I midsommar ska jag och dottern ta tåget till ett par släktingar. Vi kommer att åka bil där och även en långresa (50 mil) . Funderar på om jag ska släpa med mig vår bältesstol på tåget eller använda deras billiga och enkla bältesstol (tror att den är köpt på biltema/mekonomen eller liknande för runt 500kr).

Kommer att byta tåg några ggr och det känns lite onödigt att släpa med stolen men samtidigt så vill jag att hon ska sitta så säkert som möjligt på långresan med all midsommartraffiken.

Så frågan är alltså är en enkel och billig bältesstol lika säker som en dyrare? Är det nödvändigt att släpa med sig stolen på tåget? Visserligen så tror jag att hon sitter bekvämare i sin vanliga stol än den vi kan låna men bekvämligheten får komma i andra hand just nu.

• Svar på tråden "Billig" bältesstol lika säker som en dyr??
  • krompa

Så länge den är godkänd är det lugnt, då är det bara komforten som skiljer.

• MarieCurie

tack för svaret.....blev dock att jag släpade vår på tåget. blev så osäker med höjden på nackstödet och säkerheten vid ev sidokrock. 

• TvåTrollungar

Är inte alls " bara" komforten som skiljer, kraven för godkända är inte så stor som man kan tro och nog finns det stolar som är mer än godkända! Sidoskyddet skiljer sig en hel del faktiskt.

Svar på tråden "Billig" bältesstol lika säker som en dyr??