• YummyMami

HJÄLP!! Vad är de som sticker ut? Snoppen?? Eller?

Min moster har en jättesöt marsvinshanne på 2 år, men nu sen några dagar så sticker de ut något.. Något som inte stuckit ut tidigare. Har tagit kontakt med veterinären, men de blir ju lite pinsamt om de är något "normalt" som sticker ut där som ska sticka ut..

För att han inte ska behöva känna sig helt utsatt, så vill han visa ansiktet oxå..

• Svar på tråden HJÄLP!! Vad är de som sticker ut? Snoppen?? Eller?
  • Ely

det verkar vara normalt, ursäkta, jag är inte van vid marsvinspenisar

• kiwibear

Din lilla marsvinspojke verkar bara ha mycket förhud helt enkelt. :) Det där är inte snoppen, den är "infälld" eller vad man ska säga haha. Så länge det ser rent och fint ut och och inte blir rött eller irriterat så är det ingen svullnad eller så utan bara, som sagt, mycket förhud :)

Trodde förresten aldrig att jag skulle skriva ett foruminlägg om marsvinssnoppar ^^

• YummyMami
    kiwibear skrev 2012-06-18 14:09:51 följande:
    Din lilla marsvinspojke verkar bara ha mycket förhud helt enkelt. :) Det där är inte snoppen, den är "infälld" eller vad man ska säga haha. Så länge det ser rent och fint ut och och inte blir rött eller irriterat så är det ingen svullnad eller så utan bara, som sagt, mycket förhud :)

Trodde förresten aldrig att jag skulle skriva ett foruminlägg om marsvinssnoppar ^^

HAHA! Trodde aldrig jag skulle fråga om marsvin snopp!
  • kiwibear
    kiwibear skrev 2012-06-18 14:09:51 följande:

* Precis så såg min lilla älskling ut när jag hade honom iallafall :) Undrade också, men veterinären gav mig det svaret.
  • Koppkaka

Tycker det var väldigt fint och respektfullt av dig ts, att låta honom visa ansiktet också

• stormviskaren

man kallar det för blomkåls snopp, det som är viktigt för dig som ägare är att ha koll så det inte kommer in skit från buren som fastnar, annars är det ingen fara. 

Svar på tråden HJÄLP!! Vad är de som sticker ut? Snoppen?? Eller?