• Stockholmsinnerstad

Jag har påbörjat IVF på Stork Klinik :)

Efter att inte ha lyckats med 3 inseminationer provar jag nu istället IVF.

Här är tråden för oss som antingen är mitt uppe i en behandling eller för de som är nyfikna och funderar på att göra den. Låt oss göra resan tillsammans och dela våra erfarenheter under tiden! :)

• Svar på tråden Jag har påbörjat IVF på Stork Klinik :)
  • Stockholmsinnerstad

Tar första inlägget med att berätta att jag i dag är på åttonde stimuleringsdagen och just kontrollerat storlek på och antalet follikar.
    5 på höger och 2 på vänster men de är ännu för små så jag väntar in klinikens respons på detta för att veta vad och hur jag ska medicinera från ikväll. :) 

• An onym

Hej

Jag funderar på IVF i Danmark. Är storkkliniken bra? Då menar jag inte trevliga/rar utan proffiga så det blir resultat. Fick du nässpray?

Lycka till

• Stockholmsinnerstad

Hej!
    Stork är jättebra :) Jag tog kort behandling och gick direkt på sprutorrna. Nu ruvar jag på två ägg så håll tummarna :) 

• An onym

Hej

Vad roligt. Grattis.

Får jag fråga hur gammal du är? Ungefär?
    Fick du akupunktur?

Håller tummarna för dig.

• Askungen93

Stockholmsinnerstad: Vad spännande. Håller tummen för dig. Skulle vara kul att följas åt. Jag ska prova insemination första gången när ägglossningen kommer. Känns både spännande och nervöst. Glad

• Stockholmsinnerstad

Hej Anonym!

Jag är 43 så det är nu eller aldrig ;) Fick inte akupunktur då, för jag var där så sent på dagen men det hade jag gärna prövat och kommer att göra om jag får göra om detta en vända till.

Askungen! Jättegärna! :) Var kommer du att göra inseminationen? Oerhört spännande!

Kram på er båda och senast om en vecka så vet jag.... ;) 

• An onym

Hej

Tack för dina svar Stockholms innerstad. Håller tummarna för dig.
    Askungen93, lycka till. Kommer själv ihåg hur spännande och pirrigt det var att börja med insemination.

Stockholms Innerstad och Askungen93 får jag vara med? Vill gärna följas åt.

• November01

Hej!
    Jag blev gravid efter andra försöket på Storkkliniken.
    Efter fertilitetsutredningen i Sverige fick jag besked att jag hade låg äggreserv (0.4, och "normalt" för min ålder är över 1.1). 

Jag började med akupunktur två gånger i veckan och jag slutade med alkohol och kaffe som förbereddelse inför insemination (ca 5 månader innan inseminationen). Den kinesiska läkararen som behandlade mig bad mig att "ge honom tre månader för att fixa min kropp i balans". Jag tror att akupunkturen hjälpte eftersom mina värden gick upp från 0.4 till normala 1.2!!! (Gynekologen tyckte att det var märkligt att mina värden hade förbättrat sig så markant). Förklaringen jag har fått av vän till mig som är läkare är att akupunkturen gör troligen att äggen "mognar" fortare.

Nu är jag i vecka 19! Stor lycka till!

• Stockholmsinnerstad

Anonym tack och självklart! :) Har du funderat ut vilken klinik du kommer att ta nu?

November 01. Ett STORT STORT grattis! :) Det låter ju fantastiskt med akupunkturen. Var gjorde du den
    någonstans? Det där vill man definitivt prova...

Ruvardag nummer nio för mig här nu och håller tummarna för att allt håller sig stabilt inför gravtest på torsdag :)

Ha en mysig helg allihop och glöm inte bort att ni är bäst! :) 

• An onym

November 01.

Du gjorde en insemination alltså? Får jag fråga hur gammal du är? Eller i alla fall om du är över/under 40?
    Vill du avslöja din akupunktörs namn?

Hade någon "ursäkt" till varför du inte drack alkohol? Jag tar nämligen gärna emot tips. Eller var du öppen med att du försökte bli gravid?

Och stort Grattis till dig.

Kram

Svar på tråden Jag har påbörjat IVF på Stork Klinik :)