Hur ofta äter era 2-3 månaders.
Hur ofta äter de? Och väcker ni de för att ge mat??
Hur ofta äter de? Och väcker ni de för att ge mat??
Min tjej har ätit varannan timme sen hon föddes, nu när hon är 3,5 månad blir det ibland 3 timmar emellan. På nätterna har hon sovit ibland 7 timmar i sträck och jag har aldrig väckt henne för att äta.
Det är ju så individuellt. Jag antar att så länge de går upp som de ska så behöver man inte väcka.
Var tredje timme dygnet runt. Väckte inte för att ge mat.
Var tredje timme ungefär mellan 09-00, sover oftast mellan 00-09 utan att vakna. Jag väcker aldrig för att ge mat, men sista målet vid 00 brukar jag ge i sömnen då han brukar somna för natten vid 21.
Men sover de då inte längre än max 3 timmar i stöten på dagarna??
Eller ni väcker de på dagarna??
min kille äter nästan exakt var 3e timme dygnet runt....väcker dock inte honom men han vaknar när han e hungrig. han sove dock aldrig mer än 3 tim i sträck på dagtid...
på dagarna äter han mellan 3-5 timmar beroende på om han är vaken, jag väcker honom aldrig
på natten går det ca 7 timmar.
han är snart 4 mån
Min dotter som är 11 veckor äter 120-170 ml 5 gng per dygn. För det mesta 150 ml. 4 gng under dagen och en gng under natten. Ibland får jag väcka henne under natten eftersom hon gärna vill sova.
På dagen äter hon med 3-4 timmars mellanrum, det är vanligast att hon gör iaf och sen sover hon ca 7-9 timmar på natten i sträck utan mat men det är klart att det händer någon gång då o då att hon vaknar på natten o vill äta.
Min dotter ater ungefar varannan var tredje timma under dagen. Sista malet for dagen ater hon vid atta snaret och sover sedan till framat sju nasta morgon.
Min dotter äter var tredje timme under dagen och en gng under natten ( jag väcker henne). Vår BVC säger att de ska äta minst 5 gng om dagen därför väcker jag henne en gång under natten för det finns ingen chans att klämma in det under dagen. För mig är hennes välbefinnande det viktigaste och det gör mig absolut inget att behöva väcka henne för att hon ska få i sig tillräckligt. Allt för min lilla buse :)
Min flicka äter var tredje timme på dagen. Sista målet får hon ca 22.00 sen sover hon till 7-8 på morgonen, äter och somnar om. Hon äter nan1, ca 165 ml varje gång.