Kanin eller marsvin??eller katt? dagmamma.
Hejsan!
Jag vill så gärna ha ett djur.. mitt jobb är som dagmamma så jag arbetar i mitt egna hem...
Jag har haft många djur när jag var mindre.. nu vet jag inte om jag vill ha en kanin eller två marsvin.. vi bor i lägenhet så det är inte så stort..
När jag hade kaniner hade jag två och de bodde ute i en stor bur med en stor hage de alltid hade tillgång till.. därför känner jag kan man verkligen ha en kanin inomhus..? Kan man ha kaninen lös i lägenheten utan att den kissar och biter på saker??
Eller är det bättre att ha en stor bur till två marsvin..?? dom kan ju också springa lösa inomhus men kanske inte när dagbarnen är här..
Det är så svårt.. jag känner att det kanske känns bättre att ha en kanin för då kan jag o barnen ge den mer tid..än att det är två marsvin då är det två st som måste ha massa gos o kramar.. och också lättare att ta med en kanin ut i sele..än två st marsvin.. .. ?!
eller är det helt enkelt så att jag skall vänta tills vi har hus (om några år).. och då ha två kaniner utomhus.... och skaffa katt nu istället? men det jag är rädd för är att katten kanske vill hoppa iväg varje gång när man skall ta upp den, och inte alls vilja kela eller bli klappad..? det skulle vara jätte tråkigt då jag vill ha ett djur att kunna kela och mysa med.. kan man få alla katter att bli tama och vilja kela och gosa mycket..? :)
någon som har något förslag på vad ni tycker?! ;0)
Tack så mycket för svar.
Mvh Anette