• bodimit

WOW! Lchf/viktväktarna

Jag insåg iförrgår hur min kropp såg ut. Jag visste att jag behör gå ner ca 20kilo men jag kunde inte "se det" Förräns jag var i omklädningsrummet och skulle prova ut lite kläder. (vilket jag inte gör alls ofta) Nu bestämde jag mig att jag ska till varje pris äta nyttigare, mindre och röra på mig mer. Så här får det bara inte vara! Så jag har min viktväktar sida på internet som jag har slafsat lite med och sen så är det den berömda lchf dieten som ska vara så himlans bra. Så jag har slått ihop båda två! Jag ska inte äta något bröd eller pasta/ris/potatis. Igår var min första dag som VVLCHF:are och jag gick redan ner två kilo. Ja. vatten säger ni då säkert, men jag har även gjort xtravaganza och där gick jag också ner två kilo på en dag utan att äta något! Vilken kick! Och jag mår redan superbra!  Igår var jag lite lite hungrig innan lunch men idag aå är jag inte alls hungrig det minsta! Det känns så bra att jag nu äntligen har bestämt mig för att äta ordentligt nu.  Hoppas att det håller i sig och att jag inte tröttnar utan kan leva såhär! 

• Svar på tråden WOW! Lchf/viktväktarna
  • yena89

Äta mindre och springa mer är så korkat så det finns inte. Om man nu inte åt monströsa mängder innan  då såklart.

Ju mer du rör dig desto mer måste du äta.-

Gå till en PT och be om ett personligt schema så kommer du undra hur fanken du ska få i dig all mat och hur så mkt mat kan ge viktnedgång men så är det. Kroppen hamnar i en bättre balans och kommer därför göra sig av med överskotts kg.

Äter du lite kolhydrater och lite fett och sen på det springer en massa kommer kroppen istället svälta.

Men det är du som vet hur du mår bäst...

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • bodimit

Jo för det första så ska jag absolut inte springa! Hatar det! men röra på mig mer betyder för mig iallafall att jag ska gå till jobbet som bara tar 15-20 minuter enkel väg istället för att ta bilen lat som jag vart!Alltså inte använda bilen i onödan! Sen har jag inte sagt att jag ska äta så lite fett som möjligt. Viktväktarna har ett points system och det har vart hur bra som helst att följa det! Jag äter tex en omelett till frukost med 2 dl "fet" yoghurt. och till lunch en massa grönsaker och kött har vart dels 2 st hamburgare utan bröd. (med allt det andra) Det är knappast fettfritt..  Nu har jag gjort detta sen dess och skippat så mycketkolhydrater sommöjligt och jag mår jättebra är inte sugen på en massa godis och äter normala portioner och går ändå neri vikt!

Svar på tråden WOW! Lchf/viktväktarna