• FruMii

2 år & 9 mån, totalt ointresserad av potta!

Jag behöver lite tips på hur vi ska få våran son att prova gå på potten. Vi låter han gå utan blöja och när han kissar försöker vi ta han till pottan men han säger bara "nej nej" och springer därifrån. Han är inte arg eller ledsen utan bara totalt ointresserad.

Han pratar inte än så det går inte att förklara för honom och få ett svar tillbaka så man vet att han verkligen förstår.

Vi vill inte tvinga honom utan försöker locka han och göra det till en rolig grej men det funkar inte. 

Hur bär man sig åt?    

• Svar på tråden 2 år & 9 mån, totalt ointresserad av potta!
  • krompa

Båda mina grabbar har vägrat potta... Däremot har de accepterat toasits för barn (som man sätter på toaringen).

• FruMii

Det har vi det med men han vägrar den med :)

• milli79

Vår son var väldigt ointresserad tills vi köpte klistermärken. Han fick klistra olika märken på ett papper på garderobsdörren på sitt rum... då blev det plötsligt kul! Han var 2,5år när jag tyckte det var dax.

• Malawi

Vår dotter var också helt ointresserad. Vi lät henne vara det. En dag, strax innan hon fyllde tre berättade hon att hon hade slutat med blöja. En vecka senare var hon i stort sett torr dagtid, behövde påminnas ngn gång ibland om hon var väldigt inne i någon lek. 

Svar på tråden 2 år & 9 mån, totalt ointresserad av potta!