Dömd att betala 200:-/mån men har inga pengar
Jag är boendeförälder.
barnets andra förälder bor 9 mil bort
För 3 år sedan stämde barnets andra förälder mig, andra föräldern ville ha växelvist boende varannan vecka och en massa pengar varje månad för att köra alla resor.
Tingsrättsförhandlingen slutade i att "parterna kom överens"
Det var alltså ingen domare som sa "så här gör vi"
Överenskommelsen blev:
Barnet bos hos mig.
Och ett fastställt umgänge med den andre föräldern.
Resorna ska den andre föräldern sköta praktiskt
Jag ska bidra med 200:- / månad till den andre förälderns resor.
Nu till problemet.
Då när domen skrevs så hade jag en tajt budget men jag löste dom där 200:- / mån.
Nu är jag arbetslös och går minus varje månad. Jag är nere på baic nivå, hyra, el, mat och kläder till barnen.
Vi har ingen tv så det behövs ingen TV-licens, ingen morgontidning, inga veckotidningar, handlar till stor del begagnade kläder och vi har inte gjort någon semester det senaste 2 åren.
Men vi får inte ekonomin att gå ihop.
När umgänget upphörde i februari i år så slutade jag betala (eftersom dessa pengar skulle vara bidrag till resorna och inga resor genomfördes)
Nu fick jag ett mail av den andre föräldern om att han ska skicka mig till kronofogden om jag inte betalar.
VI har suttit i Tingsrätten, familjerätten samt andra möten nu under våren där det konstaterats att jag har inga pengar att betala till han.
Tyvärr finns ingen dom på detta eftersom det slutade med en ofullständig överenskommelse och de drog tillbaka stämningen mot mig.
Vad ska jag göra?
Vad kan jag göra?
Jag har inga pengar!