• Nihilisten

Få igång förlossningen med hjälp av kanel?

Tror ni att detta funkar? Kanel skall tydligen kunna ge sammandragningar. Har läst att det visst har funkat för några att dricka kanelvatten för att få igång förlossningen. Kanske det var en slump för att de så gärna ville detta att det hände, men vem vet...? Jag är i vecka 38 nu och sjukligt leds på att vara gravid, jag skulle gärna vilja påskynda förlossningen lite. Igår köpte jag ett te med kanel och kryddnejlika, kokade upp, tillsatte även lite mer kanel i koppen sen. Jag tog ett bad och drack det. Trodde nog inte så mycket på detta, men nu flera timmar senare så har jag börjat känna av en molande värk nedanför magen... undra om detta funkar. Hade tänkt beställa hallonbladste och dricka det också, var tydligen en som hade druckit det i samma vecka som mig, tagit ett bad och när hon klev upp så gick vattnet. Märkligt. 

Någon som fått igång förlossningen med hjälp av någon "huskur" ? Skulle gärna vilja ha tips! 

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • Svar på tråden Få igång förlossningen med hjälp av kanel?
  • Euphoria

Min livmoder är allmänt lättretad och jag får lätt sammandragningar - mer av kanel än av hallonblad faktiskt

Gör ett avkok på 200 gram kanelstänger och en liter vatten (när det är färdigt, spä ut om det blir för lite vatten kvar efter kokning.) 
    Det blir väldigt, väldigt starkt och ger sjukt mycket halsbränna men är man desperat så  

Annars får du köra på färdknäppen, och ligga kvar ett tag med rumpan högt innan du går på toaletten, DET har alltid gett mig rejäla sammandragningar och slutligen kickat igång förlossningen (?)  

• Nihilisten
    Euphoria skrev 2012-06-14 02:44:17 följande:
    Min livmoder är allmänt lättretad och jag får lätt sammandragningar - mer av kanel än av hallonblad faktiskt

Gör ett avkok på 200 gram kanelstänger och en liter vatten (när det är färdigt, spä ut om det blir för lite vatten kvar efter kokning.) 
    Det blir väldigt, väldigt starkt och ger sjukt mycket halsbränna men är man desperat så  

Annars får du köra på färdknäppen, och ligga kvar ett tag med rumpan högt innan du går på toaletten, DET har alltid gett mig rejäla sammandragningar och slutligen kickat igång förlossningen (?)  
    Skall inhandla kanelstänger imorgon och testa det där om inget har hänt. Sitter just nu och dricker min andra kopp te och bara det är starkt när jag har hällt i lite extra kanel, så kan tänka mig hur starkt drycken på 200 gram kanelstänger blir! Äckligt är det, men som du säger, är man desperat så är man ;) 

Så färdknäppen funkade alltså för dig? :D 
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • dogcatbird

Men vilken massa besvär för att tvinga ut bebisen... Varför inte bara vänta tills den är klar, liksom? 

• SilverEmma

Det finns ingenting som funkar om din kropp inte är redo för förlossning. Ligg och vila så mycket du kan istället.

*kattägd*
  • mion
    dogcatbird skrev 2012-06-14 07:14:22 följande:
    Men vilken massa besvär för att tvinga ut bebisen... Varför inte bara vänta tills den är klar, liksom? 
  • Nihilisten
    För att jag inte orkar vara gravid längre. Har bara haft en massa besvär fram till nu. Tanken att det kan ta en månad till gör mig gråtfärdig, jag orkar inte. Bebisen är klar från vecka 37, så är ingen fara om den föds nu.
  • Euphoria
    Tja, att dricka te är väl knappast mer besvär än att gå in i trådar man inte är intresserad av och ge nonsens-svar om hur andra bör leva sitt liv

Och "klar" är den med största sannolikhet redan.
  • colanappen

jag har aldrig trott på några metoder som man hör om...
    vad är det som säger att det inte hade dragit igång vid det tillfället utan metoder???
    och visst färdknäppen sägs funka men man behöver flera liter sperma för att ämnet som finns i ska ge effekt....
    så nej tror inte på den heller...

• Euphoria
    colanappen skrev 2012-06-14 13:26:47 följande:
    jag har aldrig trott på några metoder som man hör om...
    vad är det som säger att det inte hade dragit igång vid det tillfället utan metoder???
    och visst färdknäppen sägs funka men man behöver flera liter sperma för att ämnet som finns i ska ge effekt....
    så nej tror inte på den heller...
    Vad du tror är knappast relevant för ts. Du tror uppenbarligen att man kan påbörja en mening med liten bokstav också (apropå att gå ot!)

Ts efterfrågar svar från kvinnor som (tror sig) har startat förlossningen med diverse knep.
    Hon efterfrågar alltså inte eran personliga åsikt om huruvida ni tror på det eller inte. Och om man inte har några knep, tips eller lite hopp att skänka så förstår jag inte hur man kan tro att ens åsikt ens spelar stor nog roll för att komponeras? 

Att gå in i en tråd där en kvinna som kämpar i slutet av sin graviditet eftersöker lite hopp och kapa henne vid fotknölarna, det kan jag bara se som rent elakt.

Om ts vill och det ger henne hopp och ork i slutet av sin graviditet så får hon väl för guds skull dricka hur mycket te, knulla hur mycket och trycka i sig hur många ananaser hon vill. 

• Lillstrumpa79
    Euphoria skrev 2012-06-14 14:11:31 följande:
    Vad du tror är knappast relevant för ts. Du tror uppenbarligen att man kan påbörja en mening med liten bokstav också (apropå att gå ot!)

Ts efterfrågar svar från kvinnor som (tror sig) har startat förlossningen med diverse knep.
    Hon efterfrågar alltså inte eran personliga åsikt om huruvida ni tror på det eller inte. Och om man inte har några knep, tips eller lite hopp att skänka så förstår jag inte hur man kan tro att ens åsikt ens spelar stor nog roll för att komponeras? 

Att gå in i en tråd där en kvinna som kämpar i slutet av sin graviditet eftersöker lite hopp och kapa henne vid fotknölarna, det kan jag bara se som rent elakt.

Om ts vill och det ger henne hopp och ork i slutet av sin graviditet så får hon väl för guds skull dricka hur mycket te, knulla hur mycket och trycka i sig hur många ananaser hon vill. 

Du uppnådde just idolstatus i min värld Hejja dig & jäkla bra skrivet! (från en som sitter & sörplar äckligt kanelte med en vecka kvar till bf & en helvetes graviditet bakom sig..)
  • milli79

Har en vän som är övertygad om att bästa sättet att få igång förlossningen är att stimulera bröstvårtorna... man får hålla på ett tag dock =)). Hon satte igång sin förlossning så. 

• Trazzel

Färsk ananas i mängder ska påverka livmodern. Jag hade extremt begär efter just ananas under min första graviditet, och det fick jag lida för kan jag säga. Sammandragningar från underjorden!

Annars sägs väl ricinolja sätta fart på det (lite tabu belagt?)

• Miss Happiee

Jag drack recinolja när jag väntade min dotter... Hade hört att om bebisen inte är redo så resulterar det i ett toabesök om man säger så... och är den redo så startar värkarna... När jag hade en vecka kvar så drack jag oljan och blev endast toaletten... sen sa en vän att prova en gång till efter ett par dagar och fick göra pannkakor och blanda oljan med glass och lingonsylt för att få bort smaken (inget gott alls) och efter ett par timmar började jag få rejäla värkar i ryggen (inget toabesök :) )... Så TROR att det fungerade för mig - annars så var det en rejäl slump =)

• Lillstrumpa79

Jag ger upp! Har inte & ska inte testa ricinolja men har provat diverse halvlaxerande mat som retar tarmen & därmed iså fall borde reta livmodern, intagit massa kanel i olika former (fast det gör jag jämt så det biter nog inte på mig), ätit kryddstarkt så det rök ur öronen, färdknäppat hejvilt, ätit ananas (dock inte 7 på raken), gått promenader, storstädat, färdknäppat igen, suttit på pilatesbollen & gungat mm mm mm...
    Nu skiter jag i det tills det händer av sig självt! Man blir ju skvatt galen annars... 

• tussilago77

Det där med bröstvårtorna provade jag BF+2 och ute var hon efter 6 timmar. Om det berodde på det lär jag ju aldrig få veta, men det skadar ju inte att prova :)

• Royalle

Jag skulle gärna prova kanel, men jag har redan massor av värkar som inte gör någon nytta och jag är mest rädd för att de ska öka utan att de kommer någon bebis ändå...

• tomsfru

på lördag går jag in i vecka 38 med min andra och ska definitivt testa kanelavkok eller kanelte iaf. med dottern gick jag över två veckor och fick livmoderinflammation på köpet för att jag läckte vatten sista tiden, så hade feber på 39 hela förlossningen.... inget jag vill uppleva igen om jag slipper.

Svar på tråden Få igång förlossningen med hjälp av kanel?