Kcal i nudlar - kryddpaket
Som sagt, någon som vet hur många kalorier ett paket nudlar utan kryddpaketet innehåller? Jag brukar hälla på salsa istället, men hittar ingenstans hur många kcal bara nudlarna är.
Som sagt, någon som vet hur många kalorier ett paket nudlar utan kryddpaketet innehåller? Jag brukar hälla på salsa istället, men hittar ingenstans hur många kcal bara nudlarna är.
Står väll på paketet.
Nej, tyvär står det bara hur många kcal som det innehåller MED kryddpaketet.
Ja men spelar det så stor roll då? Räkna bort några bara.
Hur många är några egentligen? Jag har ingen aning hur jag ska räkna ut det :-/
Är väl runt 400 kcal i en portion nudlar med kryddpåse??
Yep, men hur många är det UTAN kryddpåsen? Äter den aldrig
Vad väger nudlarna? Inklusive eller exklusive kryddpåse spelar ingen roll. Kolla det mot en kaloritabell bara. Simples.
Tvivlar på att kryddorna innehåller så mycket kcal överhuvudtaget.
:( Spelar ingen roll? Om ett paket nudlar MED kryddpåse har 370 kcal, vill jag veta hur många kcal nudlarna UTAN kryddpåsen har.
Ja, jag förstår det. Men kollar du vikten mot en kaloritabell för pasta så får du förmodligen en uppfattning om vad bara nudlarna motsvarar i kalorier. Det är ungefär samma sak. Och vikten på kryddpåsen i det läget spelar förmodligen ingen roll.
Varför är det så viktigt med att veta EXAKT? Bantar du? Eller har du ätstörningar?
Varför bry sig om kalorier när du ska stoppa i dig en bomb med lättsmälta kolhydrater kryddade med massa syntetiska smakämnen. Ta en tomat istället.
Ett paket snabbnudlar UTAN kryddorna inehåller 194 kcal. Fick reda på det efter ett antal mail till olika företag. Ha en bra dag!