• Anonym (rätt?)

Umgängesschemat från tingsrätten följs inte ,vad göra?

Fick tillsammans med båda parters advokater och tingsrätten sammanställt ett umgängesschema som till 99% gav fadern sina "önskade umgänges tider" ,dock inga konstigheter.
    Hur som helst så följer han inte sina egna önskemål trots att det då blev ett fastslaget beslut i tinget.
    Han har alltså begärt vissa umgänges perioder ,fått alla sina önskningar ang umgänget igenon MEN följer inte detta för 5öre!

Vad kan jag göra åt detta?Har jag något som helst att säga till om eller är det helt okej att göra så?

• Svar på tråden Umgängesschemat från tingsrätten följs inte ,vad göra?
  • Anonym

Har ni haft huvudförhandling?

Följ schemat. Lämna ut barnet när han har umgänge enligt dom. I övrigt behöver du inget göra. Kan han inte när han har umgänge så blir det inget umgänge i kompensation heller.

• Anonym (rätt?)

Huvudförhandling?Vi har alltså suttit i tingsrätten med domare ,advokater osv och fått en fastställd dom/beslut om umgänget om det är det du menar??

Vissa saker som jag inte kan sätta finger på hur jag ska hantera med ,det skrevs oxå att "***** ska senast den 1:a april meddela modern om vilka semester veckor som umgänget ska ske under sommarlovet" då han önskade sig 2x2 veckor under barnens sommarlov upp delat på två+två veckor....

men jag har inte fått besked om några semesterveckor och det är sommarlov nu.....jag kan inte planera min sommar med barnen om jag inte vet när han ska ha umgänge ju

• Anonym
    Anonym (rätt?) skrev 2012-06-12 22:19:55 följande:
    Huvudförhandling?Vi har alltså suttit i tingsrätten med domare ,advokater osv och fått en fastställd dom/beslut om umgänget om det är det du menar??

Vissa saker som jag inte kan sätta finger på hur jag ska hantera med ,det skrevs oxå att "***** ska senast den 1:a april meddela modern om vilka semester veckor som umgänget ska ske under sommarlovet" då han önskade sig 2x2 veckor under barnens sommarlov upp delat på två+två veckor....

men jag har inte fått besked om några semesterveckor och det är sommarlov nu.....jag kan inte planera min sommar med barnen om jag inte vet när han ska ha umgänge ju
    Innan huvudförhandling brukar man ha muntlig förberedelse och även där kan man få dom/beslut som gäller tills dess att huvudförhandlingen varit och slutgiltiga domen kommer.

Då planerar du din sommar som du vill ha den. Planera in hans 2+2 veckor och meddela honom om när han får dem. Han har valt bort möjligheten att välja själv. Avstår han de veckor du erbjuder så är det hans val!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (rätt?) skrev 2012-06-12 22:19:55 följande:

Då det gäller semester så ska han meddela senast den 1 april vilka veckor han vill/ska ha. Har han inte meddelat detta innan 1 april - så får du bestämma "först" - alltså vilka veckor du vill ha- så får han de 2x2 veckor som du betsämt att han ska ha.
  • Anonym (rätt?)

oki tack för svar...

• Anonym
    Anonym (rätt?) skrev 2012-06-12 22:30:37 följande:
    oki tack för svar...
    Meddelar han inget så bestämmer du och informerar honom vad han får för veckor. Svårare är det inte. Lycka till! Planera nu sommaren och jag hoppas den blir underbar för er:)
  • Anonym (rätt?)

tack detsamma =)

Svar på tråden Umgängesschemat från tingsrätten följs inte ,vad göra?