• Annette65

Hur blandar ni Semper ersättning2 ?

Hejsan. Jag är lite förvirrad. Min son har ätit Semper1 sedan dag 1. Jag har alltid blandat pulvret i ljummet vatten. Blandat varmt och kallt kokat vatten. Nu ska vi gå över till Semper2 och då står det på paketet att man ska blanda pulvret i kallt vatten för att sedan värma i mikron. Gör ni andra så ? Min lille son har inte börjat med "riktig" mat ännu, utan äter ersättning som mat. Nu står det på Semper2 paketet att det inte är bröstmjölksersättning utan näringstillskott. Är det någon som vet om det räcker med att han får Semper2 som mat ända tills att vi kommit igång med "riktig" mat ? Eller ska jag även gå över till välling/gröt till tex kvällen nu när han snart blir 6 månader? Tar gärna emot alla tips och råd ni kan ge mig..=)

• Svar på tråden Hur blandar ni Semper ersättning2 ?
  • Fiine

Du skall absolut byta till 2. Jag läste det o en tråd där en tjej mailat Semper, 2an innehåller mer järn och proteiner bebisen behöver. Blanda i kallt vatten ifrån kranen och värm och värm i micron om du har vanligt kommunalt vatten.

• Fiine

Förlåt att inlägget blev lite konstigt har ny mobil och ät inte van vid ordbokenän

Svar på tråden Hur blandar ni Semper ersättning2 ?