• lilyros

Erfarenhet utav Tommie tippiee eller Dr brown?

Har en liten 3 månaders som vägrar flaska och napp, det är som att hon inte får till sugtekniken, har endast testat mam antikolik. Blev rekommenderad att köpa Tommie tippiee eller Dr brown. Någon som har testat och utvärderat?

• Svar på tråden Erfarenhet utav Tommie tippiee eller Dr brown?
  • jessin

Körde med Dr brown till vår son från ca 3mån när jag pumpade ur. Den fungerade fin fint.

• Lolli82

Jag hade tommie, tyckte den funkade jättebra. Grejen med den flaskan är väl att den liknar och känns som ett bröst för barnet. Finns även Medelas flaskor där sugtekniken ska vara lik ett bröst. Köp och prova!

• Vinxen

Kört dr Brown sen tjejen va 4 månader. Hon är idag 8 månader och vi kör med dom flaskorna fortfarande. Bara bytt själva gumminappen till en med snabbare flöde då hon är större nu. Hon har aldrig haft magknip sen vi började. Tycker verkligen dom är värda varenda krona!

• Lolli82

Måste tillägga att jag har provat flera olika flaskor och den enda dottern inte ville ha var mam! Prova en flaska med rund napp istället för platt, tex dr brown eller tommie.

• lilyros

Tog era barn flaskorna direkt eller behöver man "öva"? Vad ligger dr brown och tommie i pris? Vilken är "bäst"?

• Vinxen

Jag betalar 120:- för Brown flaskorna. Ja hon tog flaska direkt :)

• Dr to be

Jag rekommenderar medelas calma-flaska. Med den måste barnet kämpa för maten som vid bröstet. Vår dotter ammas och får ersättning varje måltid (har inte mjölk nog för att tillfredsställa behovet) och hittills, vid 12veckors ålder har hon varken problem med att ta bröstet eller flaskan. Kostar 179kr på Apoteket- värd varenda krona!

• sweran

Vi provade dr Brown till vår tjej när hon var 4 månader. Hon vägrade den helt! De enda flaskor hon accepterat är de vanliga från typ Ica. Är det esska de heter kanske...

• lilyros

Har köpt hem TT nu och om den nu funkar, vilken napp är mest lik en bröstvårta. Hon ratar Esska och Mam och enligt min man är tydligen både TT och Dr brown' nappar lik dessa.

• Dr to be

Som sagt- medelas calma-flaska. Den har en helt annan napp än mam och Co.

Svar på tråden Erfarenhet utav Tommie tippiee eller Dr brown?