Någon annan med 8 månaders bebis som inte ålar, kryper, hasar eller sätter sig upp?
Min son på 8 månader lärde sig vid sju månader att sitta stadigt på egenhand, men nu sitter han där han sitter. Han har någon enstaka gång trillat omkull när han sträckt sig framåt, men det har inte blivit mer än så. Flyttar ibland lite på benen i sittande men tar inte armarna till hjälp för att hasa sig framåt. Magläget är ingen favorit, men han använder det för att rulla ibland. Han har aldrig gått upp i krypställning, men stödjer på armarna och kan förflytta sig i cirkel. Att röra sig framåt kan han inte. Han har de senaste veckorna ibland sparkat sig fram på rygg för att förflytta sig. Han kan inte sätta sig upp själv och är beroende av att jag flyttar runt honom. Han har stor vilja av att upptäcka saker, men som det är nu blir det mest gnäll och skrik här hemma. Försöker på olika sätt locka honom att förflytta sig, men det går inte. Försöker också uppmuntra magläge, men han föredrar att sitta eller ligga på rygg. Jag antar att det kommer när han är mogen, men det skulle va så skönt att prata med någon annan i liknande situation. Alla bebisar i vår föräldragrupp kryper runt överallt och ställer sig upp (de är dock ca en månad äldre).