• FabulousMom

Tidigt VUL i Helsingborg?

Hej, jag undrar om någon kan tipsa mig om vart man kan få gå på tidigt VUL i Helsingborg? Har alla rätt till det? Jag går gärna privat och betalar, bara jag får det gjort. Jag är just nu i v. 5, gravid för tredje gången, första gången födde jag prematurt i v. 24 och andra gången fick jag missfall. Jag vill helst på VUL innan v. 12, för sen måste jag berätta på jobbet att jag är gravid. Så jag vill veta att allt är okej. Eller hur tidigt är det tidigaste man kan kolla?

• Svar på tråden Tidigt VUL i Helsingborg?
  • Vena

Jag gjorde ett VUL på Mammakulan helt kostnadsfritt på grund av oro då jag precis innan haft ett tidigt missfall. Tror att det var runt vecka 7. Lycka till!

• erian

Hej!

Hur har det gått för dig?
    Har du hittat någonstans där du kan göra vul?

Jag är i samma sits som dig.       

• lina822
    FabulousMom skrev 2012-06-12 21:57:24 följande:
    Ok, tack! Ska ringa dem.
    Tror man måste vara inskriven hos de?
  • FabulousMom

Aha... Jag tänkte inte skriva in mig eftersom jag går på MVC i en annan kommun. Men vi saknar UL, så dem gör man i Helsingborg. Finns det någonstans man kan göra det utan att vara inskriven? Jag betalar gärna.

• Majrovan86

Hej! :)  Jag gjorde ett ultraljud på Emma Ultraljudsklinik i Malmö! Det kostar men såååå värt det! Jag visste inte hur långt gången jag var + att jag hade fått rosa flytningar så sjävklart vart vi oroliga och valde därför att kolla upp det :) Första barnet och allt :D Gå in och kolla här: www.emmaultraljudsklinik.se Står priser och allt, kan dessutom boka direkt på nätet :)

Mvh Majrovan  

• erian

Hej!

Jag har faktiskt bokat en tid där nu, verkar bra :)

Vilken vecka var du när du var där?

Är det värt 1000 kr? Jag tror det :)      

• LilaLavendel

Jag går hos Mammakulan men fick inget tidigt VUL. Däremot lyssna på hjärtat vid inskrivningen.
     Det ska finnas någon MVC i city som erbjuder tidigt VUL för 300kr, men då måste du vara inskriven hos dem. Vill du att jag ska leta upp namnet på kliniken?

• skalman88

Tror det är "underverket" en kompis till mig går där och gjorde ett VUL för 300kr.

• FabulousMom

Jag är redan inskriven på en annan MVC eftersom jag ej bor i Hbg. Kommer dock att gå på spec.MVC i Hbg, men jag skulle vilja göra ett tidigt VUL ifall jag inte blir erbjuden det där.

• Vena

Man blir inte erbjuden ett tidigt VUL på Mammakulan, men jag bad om ett och fick det utan problem. Det är mycket möjligt att man måste vara inskriven där för att få det.

• Lexiie
    Vena skrev 2012-06-15 00:15:04 följande:

Man blir inte erbjuden ett tidigt VUL på Mammakulan, men jag bad om ett och fick det utan problem. Det är mycket möjligt att man måste vara inskriven där för att få det.

Minns du hur långt gången du var när du bad om ett? :)
Svar på tråden Tidigt VUL i Helsingborg?